Vilket är det riktiga Online-SM
Tyckte att tråden under omröstningen längst ner till höger på startsidan var intressant nog för att ha en egen tråd som syns.
Här nedan är senaste inlägget, för historik kolla under omröstningen:

#32 snälla med hårklyverierna. Om poker var lagligt hade förbundets sm varit i Sverige, eller?

Du menar att nått bolag skulle ordna sm för att vara snälla? Jag kan garantera att förbundets partners i sitt sm har räknat mycket noga på budget och vinst innan dom erbjuder sina tjänster till förbundet. Därmed inte sagt att dom räknat rätt alla gånger.

Om förbundet skaffar sig en egen klient där dom kör sitt SM på med noll kronor i rake och massor av satelliter m.m. Då skall jag lägga min röst på förbundets SM alla gånger.

Menar du på allvar att svepofs partners i sm inte är vinstdrivande? Svepof ordnar ju inget SM dom delegerar ansvaret till någon som erbjuder den bästa dealen.
Skriven av ickenyfiken
16 Dec 2009, 09:15

Tag_H
#216 Dec 2009, 10:37
Är det inte lättare att ha en tråd på ett ställe, där man snackar om ett ämne,
istället för flera trådar på olika ställen med samma sak. :)
No1jkpg
#316 Dec 2009, 11:22
En jättebra ide om SVEPOF skaffade en egen sajt där man anordna sm på.

Man skulle ha Sateliter där året om till online och live Sm och endast ha så mycket rake som krävs för underhålla sajten och sm.

Mvh
Nadir
#416 Dec 2009, 13:13
Tycker SM ska vara varje vecka helst på alla sajter. Massor av satelliter lottosatelliter 1 kr. SM für alle.
Pierre
#516 Dec 2009, 13:47
#3 Var skulle pengarna komma ifrån att driva förbundet?
Pierre
#616 Dec 2009, 13:50
#1 Ja, självklart använder bolagen sm-titeln för att profilera sig själva. Just online-sm är ju dock sanktionerat av Svepof och när dom får in anbuden så kommer inte pengarna till förbundet i första hand.

Det är bland annat det som gör att jag tycker det är jätteviktigt att SM-titeln hör hemma hos ett icke vinstdrivande bolag som Svepof. Det är Spelarnas SM, inte bolagets.
Pokerockstar
#716 Dec 2009, 14:00
Finns det någon gammal diskussion eller artikel om varför det ena eller andra SM är bättre eller mer rätt än det andra?

Jag är medveten om att det förekommit debatter, men finns där någon egentlig sammanställande slutsats?
ickenyfiken
#816 Dec 2009, 14:13
#5 Alla medlemsavgifter?

#6 Jag säger det igen. Så länge inte Svepof själva annordnar online-SM utan bara delegerar ut det till någon site som har gjort en budget för det med samma vinstmål som tex Svenska spel så ser jag tyvärr ingen skillnad.

Varför inte göra slut på tjatet och delegera annordnandet till SS fram tills dess att Svepof kan anordna det själva?
ares83
#916 Dec 2009, 14:24
Varför inte lägga ner förbundet till att börja med?
Förbundet är tyvärr ett enda stor misslyckande. Måhända att jag har ett väldigt dåligt minne, men vad har förbundet uträttat som påverkat spelarna i Sverige?
Pierre
#1016 Dec 2009, 14:25
#8 medlemsavgifterna räcker inte någonstans. Dessutom är det ju en viktig del i förbundet att dom ställer upp med advokat i principiellt viktiga mål mot pokerklubbar t.ex. Där räcker inte ens medlemsavgifterna till kaffet till advokaten.

Förbundet skulle inte ens ha råd att betala lön till ordföranden med medlemsavgifter. Intäkterna från de båda SM är ett måste för att förbundet överhuvudtaget ska kunna göra någonting.

Då får jag säga det igen. Svepof vill arrangera ihop med SS, SS vill arrangera ihop med Svepof. Men LI säger blankt NEJ. Dörren är alltså stängd.

Som sagt. För mig är det skitviktigt att sm-titeln är SPELARNAS, och inte bolagets. Det är också viktigare för mig att ha ett starkt förbund än ett starkt svenska spel. Där väger det över för mig i frågan.
Pierre
#1116 Dec 2009, 14:30
#9 friat pokerklubben i halmstad både i tings- och hovrätt. Mål som är helt sjukt viktiga. Det gör så att pokerklubbar har något att falla tillbaka emot om det skulle bli fler razzior, vilket det förmodligen inte blir med tanke på just det målet.

Hjälpt sjukt många spelare som har haft tvister mot bolag. Vilket i princip alltid har löst sig i spelarnas favör.

Hållt SM-traditionen vid som som arrangerats sedan 60-talet och är europas äldsta pokerturnering.

Samtalat med politiker och bland annat varit stöttepelare för poker under utredningen av monopolet förra året.

Annordnat klubbledarträffar för pokerklubbsledare.

Det är de som kommer upp i mitt huvud rent spontant. Peder som har sjukt mycket mer erfarenhet inom förbundet än mig kan säkert fylla i.

Vad har förbundet gjort som är dåligt ares?
ickenyfiken
#1216 Dec 2009, 14:39
Är APK med i förbundet? ;)
Pierre
#1316 Dec 2009, 14:51
#12 Förbundet har inga klubbmedlemsskap längre ;)
ickenyfiken
#1416 Dec 2009, 14:57
Gick in på förbundets hemsida. Ville veta hur många medlemmar det är. Jag kunde inte hitta någon information om det. Kanske jag leta dåligt.
Någon som vet?
ares83
#1516 Dec 2009, 15:00
Jag trodde det var advokater som friade pokerklubben i halmstad, men där ser man ;)

Det fanns väl ett SM innan förbundet va? Har för mig Lenaard och några fler starta förbundet långt senare än 60-talet.

Jag tror dig Pierre, men jag känner inte till något av det du säger att de åstadkommit.

Förbundet har inte gjort något som är dåligt, det inte det jag säger. Vad jag säger är att förbundets kommunikationsförmåga är väldigt låg, som inte kan få ut den här vetskapen till folk. Så att man på sätt kan skapa ett större stöd.
Lägg ut en poll med frågan om spelarna vet vad förbundet gör/om de bryr sig om vad förbundet gör

Jag hoppas jag blir extremt motbevisad där med 100% av rösterna i favör till förbundet.

Peace
ickenyfiken
#1616 Dec 2009, 15:01
Där står också "Fr.o.m. år 2006 är det Svenska Pokerförbundet som sanktioner och kontrollerar SM i poker".

3 år är inte många år för att skapa en "tradition" som ger en RÄTT till ett event enligt mig.

Därmed inte sagt att jag inte vill ha ett korrekt SM ordnat av SVEPOF bara att jag inte tycker det fungerar under de former som det är idag.
Pierre
#1716 Dec 2009, 15:13
#14 Tror inte det finns någon öppen officiell siffra faktiskt. jag vet inte hur många medlemmar det är i år.

#15 Jajo obv, men vår advokat rättare sagt :).

Ja precis, och det är den turneringen som förts in i förbundet så att säga.

Ja precis, det har vi/förbundet varit helt sjukt kassa på. Det är en stor anledning varför förbundet inte har pokersverige med sig. Inget har synts förutom SM. Det är lite synd.

Och det är ju som du säger, folk kommer inte rösta för svepof, även om de nog inte själva ser hur bra förbundet är för pokersverige.

#16 Det SM svepof håller i har arrangerats sedan 60-talet. Men det är de tre senaste åren som svepof arrangerat det.
ares83
#1816 Dec 2009, 15:20
okej, jag får nog ta och svinga en bägare med dig Pirre någon kväll och berätta lite om hur jag vill ha det här i Sverige i fortsättningen ;)
No1jkpg
#1918 Dec 2009, 13:33
#4 ifrån sajten all rake som delas upp mellan sajten,sm och förbundet.

mvh

JoakimGeigert
#2018 Dec 2009, 15:22
Till topic:

Frågan måste nog omformuleras.
Det handlar väl egentligen vad vi tycker generellt om vem eller vilka som bör och är lämpliga för att arrangera ETT SM?

Nu kör både Unibet och SvS egen låda och båda anser nog själva att deras är riktiga. Jag tror nog att det är många som spelade bägge och egentligen enbart bryr som prispengar och ev. övervärden alt. låg rake.

En SM titel i poker verkar inte vara lika hett som det var tidigare.

PederMansson
#2118 Dec 2009, 15:58
#21 Tänkte ge mig in i tråden och skrev ett långt inlägg, då låste sig min dator och motivationen försvann. Samma fråga har diskuterats i flera andra trådar, det slutar alltid med 2 "läger".

Att förbundet skulle ha sitt eget skin eller site är helt orealistiskt på alla sätt, och kommer inte hända. Tanken är dock "fin".

Att information varit värdelös köper jag, men att behovet av ett starkt förbund är stort tror jag inte så många egentligen betvivlar.
svea_rike
#2218 Dec 2009, 16:20
Poker handlar om hur mycket stålar man kan spela in, inte titlar.

Peder, jag är väldigt säker på att 95 % av alla pokerspelare skiter fullständigt i vad pokerförbundet gör och inte gör. Vad ska spelarna med ett förbund till? Ni har ingen pokersite, inga anordnade turneringar, inga möten för att förbättra sitt spel, vad jag vet inte ens några möten angående spelmissbruk. Så vad exakt är det man som spelare får ut av ett förbund i poker? När kommer Jack Vegas förbundet?
PederMansson
#2318 Dec 2009, 16:55
#22 Varför skriver du "ni"? Jag är inte mer än passiv medlem.

Av juridiska och etiska skäl. Ett pokerförbund hade dock spelat ut sin roll en aning om skatteregler blivit tydliga, livespel lagligt, ett klart regelverk för att bekämpa spelmissbruk tillämpats osv.

I min värld är det bättre att klubbar och sajter anordnar turneringar (undantaget SM) och sköter den kommerciella biten med ett heltäckande regelverk som ett pokerförbund varit med att ta fram.

Vet i fan om jag skriver mer i tråden efter detta, orkar inte dras med i en massa diskussioner som man genomgått 100-tals ggr tidigare.

Du har (hade) iaf fel om missbruksfrågan, där fanns utbildning.
Andersen
#2418 Dec 2009, 17:11
#22 Du borde kanske tänka längre än vad just DU får ut av det. Läs #11 så är det väl orsak nog för ett förbund? Att hjälpa klubbar och spelare som hamnar i tvister är nog så viktigt tycker jag.
PxKx
#2520 Dec 2009, 19:44
Om det är så att Svepof är en utbrytarförening ifrån Sverock så har Svepof förstört en del. Sverock ger upp till 2000 kr per år till föreningar som syslar med spel om det finns 5 eller fler spelare under 25 år (dock inte spel där pengar är inblandat, men det vet vi ju alla att pokerföreningar inte spelar om pengar ;-) ).
Lolo888
#2622 Dec 2009, 00:01
Ett stort steg är taget nu när det inte finns en ordförande som tömmer kassan ner i egen ficka som den förra.
Pierre
#2722 Dec 2009, 00:13
Så en ordförandepost som är tänkt som en heltidstjänst ska inte ha betalt #26? :)
Lolo888
#2822 Dec 2009, 01:26
#27 det känns ju naturligt från början men samtidigt ska ju någonting annat än att dra hem nästa års inkomst (sm) uträttas. Du Pierre som tycks ha tid till mkt skulle nog ha kunnat uträtta bra mkt mer än just den klåparen som satt innan uträttade på HELTID. Det menar jag inte som något negativt alls i den här frågan utan se det som ett smicker i juletider.

Jag menar att att pokerförbundet med den osynlige ordföranden i spetsen under de gyllene pokeråren har gjort så pass mkt skada genom att pressa fram budskap som genomsnittsspelaren live och onlinespelaren inte har något som helst intresse för. Man har inte gjort en behovsanalys på de man verkar för.

Det har i stort sett varit omöjligt att få en bild av förbundet då informationen ej varit tillgänglig.

Tro fan att man får återberätta samma saker och stångas i samma frågor när ingenting ens finns sammanfattat ett knapptryck bort.

Då finns det ändå de med inkomst av ett studiebidrag som hinner både gå i skolan, delta i några idrotter, springa och shoppa, göra läxor, hjälpa till i hushållet, passa syskon, skicka 200 sms och sedan berätta precis allting på en blogg på kvällen....
ickenyfiken
#2922 Dec 2009, 01:45
Pierre du skriver: "Tror inte det finns någon öppen officiell siffra faktiskt." Varför? Peder kanske kan svara.
Verkar ju konstigt. Jag tänkte att det kanske brukar vara så och surfade in på tre andra vitt skilda förbund Unionen, Fotbolls och Schack. Alla hade en medlemssiffra enkel att hitta.
Varför hemlighåller svepof sin siffra?
Pierre
#3022 Dec 2009, 01:47
je ne suis pas. förmodligen finns det ingen anledning, men som du säger. peder kan svara bättre på den frågan än mig
PederMansson
#3122 Dec 2009, 12:31
#26 Ja jävlar vad jag tjänade deg, har dragit mig tillbaka och dricker paraplydrinkar på rivieran numera. Inte gjorde jag ett skit heller, det var nötjobbet.

#29 typ 4500 skulle jag tro, men vad vet jag, har ingen insyn i förbundet längre.
ickenyfiken
#3222 Dec 2009, 15:18
#31 från början var jag intresserad av antalet nu får jag nog erkänna att jag är mest nyfiken på varför man inte har en öppen siffra. Varför hemligheter
Baronen
#3322 Dec 2009, 16:44
I vårt medlemsregister finns just nu 5 365 poster. Dock är ett antal av dem dubletter.
Det är anledningen till att vi inte skyltar med siffran.

Vid årsskiftet införs en medlemsavgift på 100 kronor. Då kommer vi att kontakta de som tidigare varit medlemmar, och framåt årsmötet tror jag att vi kommer kunna ge en mer sanningsenlig bild av medlemsantalet.
Lolo888
#3422 Dec 2009, 17:08
#31 13åringen med studiebidrag redovisar varje kväll i sin blogg vad som skett under dagen.

Ordförandet i förbundet kryper fram en gång om året för att berätta om sm.

Till vilken lön anser du att du hade kunnat uppdatera en blogg eller hemsida om förbundets arbete? Jag menar det vore ju retligt om det bara var någon tusing till som skillde.
beauty
#3522 Dec 2009, 19:25
"Vilket är det riktiga Online-SM"

JAG HÅLLER PÅ svs FAST,, jag inte spelar där utan bara på b2b betwork ^^
Kommentera
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
Nya trådar
Senaste aktivitet