Okay, då e det snart dags!
Kedjorna e släppta och i natt skall Kartofflerna mosas med en nypa salt och en klick smör på.
Hur kommer det nu att gå då, inatt och resten av turren?
Ut med språket, ordet är fritt!
Kedjorna e släppta och i natt skall Kartofflerna mosas med en nypa salt och en klick smör på.
Hur kommer det nu att gå då, inatt och resten av turren?
Ut med språket, ordet är fritt!
svea_rike
#317 Feb, 15:14
Jag hade velat se Tedenby med sedinbröderna.
Annars tror jag vi vinner gruppen med följande resultat: 7-1 6-1 4-1.
Sen lånar jag tråden för att skälla lite på damhockeyreglerna. Det är ju snack om att ta bort sporten till nästa OS. Det håller jag fullständigt med om! Tills man slutar med pajasförbudet mot tacklingar. Rugby ska för helvete vara med i nästa OS, men tackla i hockey, nädå det är för farligt... Pajaserier!
Annars tror jag vi vinner gruppen med följande resultat: 7-1 6-1 4-1.
Sen lånar jag tråden för att skälla lite på damhockeyreglerna. Det är ju snack om att ta bort sporten till nästa OS. Det håller jag fullständigt med om! Tills man slutar med pajasförbudet mot tacklingar. Rugby ska för helvete vara med i nästa OS, men tackla i hockey, nädå det är för farligt... Pajaserier!
Stegen
#417 Feb, 15:18
Tedenby!? Otippat men schysst tanke!
Håller med om tacklingsgrejjen i flickhockeyn, man kan ju undra av vilket skäl eg, e di för klena tösabitarna eller?
Håller med om tacklingsgrejjen i flickhockeyn, man kan ju undra av vilket skäl eg, e di för klena tösabitarna eller?
svea_rike
#517 Feb, 15:39
Jo i början på 90-talet så var visst bakgrunden att man ansåg det finnas för stora vikt/längd-skillnader mellan utövarna. Men det är ju därför ryssfemmor är obligatoriska när man kommer till NHL. In med tacklingar som sagt!
Harryboy
#717 Feb, 15:54
Äsch lite vadderade axelskydd och ej få tacklas. En annan fick tacklas från man stod på skrillerna....
Det var bättre förr...:=-
Det var bättre förr...:=-
KillerBoo
#917 Feb, 16:19
Foppa är Foppa och kommer att göra sitt... ända tills nån ger honom en körare. Med andra ord kommer han att vara bra fram till Sverige möter Kanada el USA.
5050poker
#1017 Feb, 16:30
Kommer bli grymt att OS äntligen drar igång på riktigt!! :D
Missa inte chansen o tackla era polare i "5050 Olympics - Hockey" (vi kör en sån turre varje gång Sverige spelar)
För övrigt så är det tveksamt om det blir guld för Sverige - och Foppatofflan är en extremt överskattad spelare (inget fel på hans meriter, men nu för tiden räcker han inte riktigt till...)
Good luck and may the olympic spirit guide your way!
Missa inte chansen o tackla era polare i "5050 Olympics - Hockey" (vi kör en sån turre varje gång Sverige spelar)
För övrigt så är det tveksamt om det blir guld för Sverige - och Foppatofflan är en extremt överskattad spelare (inget fel på hans meriter, men nu för tiden räcker han inte riktigt till...)
Good luck and may the olympic spirit guide your way!
KillerBoo
#1117 Feb, 17:28
#10 Håller fullständigt med. Att Foppa en gång var en av världens absoluta toppspelare kan nog de flesta skriva under på, men nuförtiden är han "bara" bra och det finns många bra spelare i OS och ännu fler bättre. Psykologiskt kan nog en Foppa i form lyfta hela laget, men får han en smäll och blir borta igen kan det lika gärna sänka samma lag.
svea_rike
#1217 Feb, 18:14
Forsberg kommer göra 4 poäng ikväll. Visserligen bara mot Tyskland, men visst fan håller Forsberg världsklass.
KillerBoo
#1317 Feb, 19:13
Om Forsberg (eller vilken lirare som helst) INTE höll världsklass skulle han väl knappast vara med i ett OS iofs....?
AxelAndersson
#1618 Feb, 00:03
01.30 Live...
Jobba Tyskland har betat 100 sek på er...
Jag glömmer ej VITryssland gör ni?
Jobba Tyskland har betat 100 sek på er...
Jag glömmer ej VITryssland gör ni?
AxelAndersson
#1818 Feb, 00:26
Töserna ?
Säg kärringar ist.
Säg kärringar ist.
Barbapapa
#1918 Feb, 00:40
HAHAHA..
Damhockey, 10-0 till Canada och inte ens halva andra perioden har gått.. Ska vi tippa på 20-0 ?
Hur fan kan detta "spel" ens kallas Hockey?
/Barbapapa
Damhockey, 10-0 till Canada och inte ens halva andra perioden har gått.. Ska vi tippa på 20-0 ?
Hur fan kan detta "spel" ens kallas Hockey?
/Barbapapa
Barbapapa
#2018 Feb, 00:44
Herregud, man får ju skämmas över Sverige, Kim Martin byts ut vid 10-0 och står och grinar i båset och den nya målvakten hinner vara inne i några sekunder innan Canada gör 11-0..
Canada era svin, nu ska ni få fläskfile i "hockeyn" - den riktiga hockeyn..
Canada era svin, nu ska ni få fläskfile i "hockeyn" - den riktiga hockeyn..
Barbapapa
#2218 Feb, 01:15
Det är väl sånt du gillar? Hört att du är en pedofil från Norrland? Stämmer det?
Det är väl sånt du gillar? Hört att du är en pedofil från Norrland? Stämmer det?
svea_rike
#2318 Feb, 01:19
Jo visst blir man lite småpilsk i diskussionerna med dig när du har den där bilden, det får jag erkänna. Jag behöver inte lägga i extra vithetsmedel när lakanen ska tvättas om man säger så.... gott gotti gott gott.
Barbapapa
#2418 Feb, 01:56
Kan du inte lägga upp en bild på dig ?
Fan vad jag skulle skratta länge, säkert en riktigt ful jävel.
Du är främlingsfientlig också..
Hittade en jävla massa sidor när du snackar skit om utlänningar..
Så går det när man är ful och halvt utmobbad, då måste man söka sig till någon gruppering. Alla fula jävlar försöker hävda sig med något.
Men va inte ledsen, det finns hjälp att få.
Edit: Hittade en bild på dig nu, hahaha
Säger bara söööööök:
http://www.tv.com/extreme-makeover/show … mmary.html
/Barbapapa
Fan vad jag skulle skratta länge, säkert en riktigt ful jävel.
Du är främlingsfientlig också..
Hittade en jävla massa sidor när du snackar skit om utlänningar..
Så går det när man är ful och halvt utmobbad, då måste man söka sig till någon gruppering. Alla fula jävlar försöker hävda sig med något.
Men va inte ledsen, det finns hjälp att få.
Edit: Hittade en bild på dig nu, hahaha
Säger bara söööööök:
http://www.tv.com/extreme-makeover/show … mmary.html
/Barbapapa
svea_rike
#2518 Feb, 02:12
Så länge jag har första tjing på bebisen din så får du posta vad du vill.
Barbapapa
#2618 Feb, 02:23
Vem har sagt att det är min bebis?..
Men det är väl sånt "ni" sysslar med..
Drar förutfattade meningar och utlänningar och bebisar.
Keep going strong !
Men det är väl sånt "ni" sysslar med..
Drar förutfattade meningar och utlänningar och bebisar.
Keep going strong !
svea_rike
#2718 Feb, 02:33
You´re to smart my friend, posta inte bara mitt efternamn nu när du verkar ha hittat min identitet.
Fin bild btw, gott gotti gott gott.
Fin bild btw, gott gotti gott gott.
SirJohne
#2818 Feb, 04:26
Kan ni inte skapa en tråd där ni snackar istället?
Keep it to the hockeysnack. Trodde tyvärr på mer mål ikväll, såg rätt slappt ut ibland men som sagt blir väl bättre med tiden:)
Får bli kött på fredag istället! Ingen jefla Salo med i truppen.
Keep it to the hockeysnack. Trodde tyvärr på mer mål ikväll, såg rätt slappt ut ibland men som sagt blir väl bättre med tiden:)
Får bli kött på fredag istället! Ingen jefla Salo med i truppen.
Stegen
#2918 Feb, 08:35
Ja, ni 2 turtuduvor får jiddra i en annan tråd.
Jag var heltänd igårkväll och såg framemot matchen, strö sov under kvällen och satte klockan på 01.20. Sen kan man säga att jag strö såg första perioden och somnade helt sedan, som jag retar mig och jag minns inte ett skvatt. Nu blev det inga mål i första men jag minns inte hur de spelade, om jag tycket de var bra eller kassa osv, lol, sicken gubbe man e.
Oavsett, gott med seger och jag hade ju ganska rätt, 2 mål skulle skilja......
Jag var heltänd igårkväll och såg framemot matchen, strö sov under kvällen och satte klockan på 01.20. Sen kan man säga att jag strö såg första perioden och somnade helt sedan, som jag retar mig och jag minns inte ett skvatt. Nu blev det inga mål i första men jag minns inte hur de spelade, om jag tycket de var bra eller kassa osv, lol, sicken gubbe man e.
Oavsett, gott med seger och jag hade ju ganska rätt, 2 mål skulle skilja......
KillerBoo
#3018 Feb, 13:05
Tycker nog dom spelade stabilt, utan att för den skull övertyga mig om att det är ett guldlag. Sen ska man kanske inte heller glömma att Tyskland av idag faktiskt är ett ganska bra lag, inte som förr i tiden när dom var strykpojkar på förhand. Att Sve "ska" vinna de flesta matcherna är ju inte samma sak som att dom ska vinna med massor av mål. Nog måste Kronorna upp ett par snäpp men det såg bra ut för att vara förstamatchen. Foppa var dessutom riktigt bra för att ha så lite matcher i kroppen.
svea_rike
#3118 Feb, 22:43
Vad sägs om en ny kedja med Forsbaerg, Alfredsson och Bäckström? Sverige och Tyskland var båda bra igår, stabil insats från Sverige och det här ser jäkligt lovande ut.
AxelAndersson
#3219 Feb, 02:40
Kennet Kennholt saknar jag den som sköt hårdast i Elitserien.
DriveMyCar
#3319 Feb, 09:58
När det väl gäller vill jag ha Affe tillsammans med Påhlsson! I Turin dominerade den kedjan totalt tillsammans med Pebben. Tar gärna in L.Eriksson den här gången som 3e länk
DrSnuggels
#3419 Feb, 10:18
#32 Axel, du får en påse med 100 ovikta tusenlappar om du låter legenden Al MacInnis skjuta 100 slagskott med dig som täckande spelare. Du får välja vilka hockeyskydd du vill. Bara du slänger dig raklång på isen varje gång han laddar bössan.
/ Snuggels
/ Snuggels
Stegen
#3519 Feb, 10:24
Ikväll hoppas jag att man håller sig vaken iallafall ;)
Det bör ju bli 4-5 måls vinst idag. Eftersom jag inte kommer ihåg vad jag såg från förra matchen kan jag inte uttala mig om formationerna men att laborera i tanken är ju alltid kul.
Intressant med ryss förlusten mot halv tjeckerna och canadick tappet....
Det bör ju bli 4-5 måls vinst idag. Eftersom jag inte kommer ihåg vad jag såg från förra matchen kan jag inte uttala mig om formationerna men att laborera i tanken är ju alltid kul.
Intressant med ryss förlusten mot halv tjeckerna och canadick tappet....
Quiksilver
#3721 Feb, 18:37
#40 Kennet Kennholts kan ännu, han drog några stadiga slagskott på byggmässan för 2 år sen och vann ganska lätt =) Jobbat lite med honom, Riktigt schysst kille.
Quiksilver
#3821 Feb, 18:39
Tror på 3-3 i nattens möte mot finland och Sverige vinner på straffar. Sveriga börjar komma igång.
ares83
#4022 Feb, 10:54
lite tidigt att ropa guld, men i morse såg det riktigt bra ut.
Ryssland känns som absolut svåraste motståndet just nu...
Ryssland känns som absolut svåraste motståndet just nu...

Tack för en bra tråd!
Jag tror att Sverige kan knipa en fin seger så här inledningsvis. Dock skall man inte underskatta sauerkrautarna för mycket men det bör bli en seger med 2 mål så jag tippar helt enkelt 4-2 till Svenskarna men jag kommer inte att bli ledsen om det blir 5-1, 3-0 eller 7-5.
Mvh Stegen