Ploppade upp en idé nyligen i min lilla skalle..
Skulle man inte kunna ha någon sorts tävling ?
Där den som vinner mottar 20 kr av varje person som är "med"
Dvs, vi får 30 personer som alla är med på detta..
Den lyckliga vinnaren får då 20 kr x 30, alltså 600 kr.
Detta är ju inte mycket för vissa men kanske en liten rulle att öppna på något nytt ställe?
Som sagt, har inte tänkt så mycket på detta utan kanske kan få lite hjälp av er på PS att utveckla nåt liknande..
Man kanske skulle kunna köra 50 kr i månaden som betalas till ett konto, där man i slutet på varje månad drar 1-2 vinnare som får degen ?
Detta är ju också baserat på att det blir lite folk..
Sen måste ju "dragningen" vara ärlig och det har jag ingen bra idé än på hur den skulle gå till :) Pierre, du är väl en ärlig man ?
Spinn på ..
/Barbapapa
Skulle man inte kunna ha någon sorts tävling ?
Där den som vinner mottar 20 kr av varje person som är "med"
Dvs, vi får 30 personer som alla är med på detta..
Den lyckliga vinnaren får då 20 kr x 30, alltså 600 kr.
Detta är ju inte mycket för vissa men kanske en liten rulle att öppna på något nytt ställe?
Som sagt, har inte tänkt så mycket på detta utan kanske kan få lite hjälp av er på PS att utveckla nåt liknande..
Man kanske skulle kunna köra 50 kr i månaden som betalas till ett konto, där man i slutet på varje månad drar 1-2 vinnare som får degen ?
Detta är ju också baserat på att det blir lite folk..
Sen måste ju "dragningen" vara ärlig och det har jag ingen bra idé än på hur den skulle gå till :) Pierre, du är väl en ärlig man ?
Spinn på ..
/Barbapapa
Barbapapa
#611 Feb, 18:22
Mackan996:
Visst, det kan man ju göra men är det inte större chans att vinna 1000 kr om det är 20 pers med ? än att vinna 1000 kr på en triss?
...
Visst, det kan man ju göra men är det inte större chans att vinna 1000 kr om det är 20 pers med ? än att vinna 1000 kr på en triss?
...
Barbapapa
#711 Feb, 18:28
EraserH.
Fan vad du är smart...eller så var det jag som osmart / trött förtillfället..
Dock känns det som att det kanske inte blir så mycket spelare? Alla kan inte alla dagar osv?
Därav är detta något "ALLA" skulle kunna va med på.. Visst, ett lotteri men någon vinner ju.
/Barbapapa
Fan vad du är smart...eller så var det jag som osmart / trött förtillfället..
Dock känns det som att det kanske inte blir så mycket spelare? Alla kan inte alla dagar osv?
Därav är detta något "ALLA" skulle kunna va med på.. Visst, ett lotteri men någon vinner ju.
/Barbapapa
Pierre
#811 Feb, 21:35
jag tycker idén låter rolig, betydligt roligare än trisslott :D.
Men det är nog svårt att få med sig folk över nätet man inte känner, det är nog problemet. Men kan ju vara värt att göra ett försök, jag är på iaf.
Men det är nog svårt att få med sig folk över nätet man inte känner, det är nog problemet. Men kan ju vara värt att göra ett försök, jag är på iaf.
Lolo888
#911 Feb, 22:38
Sten sax påse finns väl på msn? Så det blir lite skicklighet inblandat också menar jag.
svea_rike
#1011 Feb, 22:52
Nivå 8 på stegen i speltorskhet: När du lirar på lotto för att få stejk till din poker. Gott gotti gott gott.
Barbapapa
#1211 Feb, 23:08
Sluta skriva i mina trådar sa jag, har du nåt jävla problem eller, du provocerar alla här ! har läst i din gästbok också, kan ni inte bara banna den här idioten ?
Ja behöver inte nån jävla stejk då jag inte ens spelat poker på 3 månader.. Tyckte bara det var en kul grej för dom som kanske inte lägger så mycket pengar på spel, nu är ju detta ett pokerforum men nog finns det folk ändå som lirar smått och då kan ju 500-1000 kr vara en ganska fin summa.
Enda kravet ska ju vara att man ska spela Poker för pengarna och kanske föra en dagbok...
#8 Pierre..
På Internetbankerna kan man ju öppna ett konto relativt enkelt, iaf på Swedbank..
Min tanke var då att någon i "staff" här på PS öppnade ett sådant och sen har man en officiell tråd och dom som är med på detta för då över 20-50kr till "kontot" som då är öppnat för detta ändamål.
Hoppas ni förstår någorlunda min tanke..
/Barbapapa
Sluta skriva i mina trådar sa jag, har du nåt jävla problem eller, du provocerar alla här ! har läst i din gästbok också, kan ni inte bara banna den här idioten ?
Ja behöver inte nån jävla stejk då jag inte ens spelat poker på 3 månader.. Tyckte bara det var en kul grej för dom som kanske inte lägger så mycket pengar på spel, nu är ju detta ett pokerforum men nog finns det folk ändå som lirar smått och då kan ju 500-1000 kr vara en ganska fin summa.
Enda kravet ska ju vara att man ska spela Poker för pengarna och kanske föra en dagbok...
#8 Pierre..
På Internetbankerna kan man ju öppna ett konto relativt enkelt, iaf på Swedbank..
Min tanke var då att någon i "staff" här på PS öppnade ett sådant och sen har man en officiell tråd och dom som är med på detta för då över 20-50kr till "kontot" som då är öppnat för detta ändamål.
Hoppas ni förstår någorlunda min tanke..
/Barbapapa
Barbapapa
#1311 Feb, 23:10
J9han, 600 kr är ändå över 80 dollar, det går att bygga nåt av det.
Har själv byggt 50 dollar till över 2500 dollar på endast 10 timmar men då var det ju skottning på hög nivå såklart men det går ju..
Har själv byggt 50 dollar till över 2500 dollar på endast 10 timmar men då var det ju skottning på hög nivå såklart men det går ju..
J9han
#1411 Feb, 23:14
#13 Hur går det med Bankroll management ?
Om du har en bankrulle och ska bygga upp det. Ska man ju icke skotta..
Jag har mer än 10 ggr gjort 500 till 10k på sve under 2 dagar..
Om du har en bankrulle och ska bygga upp det. Ska man ju icke skotta..
Jag har mer än 10 ggr gjort 500 till 10k på sve under 2 dagar..
svea_rike
#1511 Feb, 23:18
Spelat poker i 3 månader. Banna den här idioten? Jag är en av de mest omtyckta medlemmarna nästan alla kategorier, det finns det statistik på. Hade inte kvoteringssystmet (ett barn, en norrlänning, en pokerkändis, en kommunist, en kille från Las Vegas)ännu en gång satt käppar i hjulet för mig hade jag blivit nominerad till årets shark. Tänk på vad du säger...
Barbapappa, du verkar va en jäkel på det här med gambling, lämna kontonummer så kanske jag stejkar dig inför helgens kenodragning, gott gotti gott gott...
Barbapappa, du verkar va en jäkel på det här med gambling, lämna kontonummer så kanske jag stejkar dig inför helgens kenodragning, gott gotti gott gott...
Barbapapa
#1611 Feb, 23:23
Pierre:
Vänligen ta bort Svea_rikes inlägg från den här tråden då han bara "ursäkta uttrycket" bidrar med skit och off topic.
/Barbapapa
Vänligen ta bort Svea_rikes inlägg från den här tråden då han bara "ursäkta uttrycket" bidrar med skit och off topic.
/Barbapapa
Pokerockstar
#1812 Feb, 09:15
Barbapapa:
Jag tycker din idé e helt ok. Kanske får man fila lite här och där på det hela, men du säger ju just så i din inledning också.
Så här skulle det kunna gå till (en snabb utveckling av din idé):
Alla som vill vara med anmäler sig i en tråd, och för över 10 dollar till pierre´s konto på tex 5050 poker. Sen lottar man fram en vinnare, som får degen överförd av Pierre.
Denna summa pengar ska sedan omsättas i spel, lämpligtvis 33% cashgame, 33% sitngo och 34% turreinköp.
Vinnaren spelar och för dagbok/noteringar över vad som händer med pengarna...
Skulle kunna bli en kul följetong.
På nåt sätt hade det varit kul om man kunde få tillbaka pengar om vinnaren klonkar i en turre och gör ordentlig vinst...
Helt klart något att diskutera vidare tycker jag!
Annars kan ju alla som vill dega lite till mitt konto, så ska jag gå ut o lira en turre live i Vegas (typ WSOP Main Event) och skriva om varje enskild hand... hehe.
Jag tycker din idé e helt ok. Kanske får man fila lite här och där på det hela, men du säger ju just så i din inledning också.
Så här skulle det kunna gå till (en snabb utveckling av din idé):
Alla som vill vara med anmäler sig i en tråd, och för över 10 dollar till pierre´s konto på tex 5050 poker. Sen lottar man fram en vinnare, som får degen överförd av Pierre.
Denna summa pengar ska sedan omsättas i spel, lämpligtvis 33% cashgame, 33% sitngo och 34% turreinköp.
Vinnaren spelar och för dagbok/noteringar över vad som händer med pengarna...
Skulle kunna bli en kul följetong.
På nåt sätt hade det varit kul om man kunde få tillbaka pengar om vinnaren klonkar i en turre och gör ordentlig vinst...
Helt klart något att diskutera vidare tycker jag!
Annars kan ju alla som vill dega lite till mitt konto, så ska jag gå ut o lira en turre live i Vegas (typ WSOP Main Event) och skriva om varje enskild hand... hehe.
Barbapapa
#2012 Feb, 13:33
Pokerrockstar..
Nåt sånt, dock borde pengar överföras till ett bankkonto för Kalle i Allingsås kanske gillar Partypoker medans Pelle i Borlänge gillar Pokerstars och Ann i Lund gillar Svenskaspel..
Därav borde man göra "överföringen till bank" istället för att få välja vilken sida man vill spela på, ett krav är att man ska dokumentera det man spelar.
/Barbapapa
Nåt sånt, dock borde pengar överföras till ett bankkonto för Kalle i Allingsås kanske gillar Partypoker medans Pelle i Borlänge gillar Pokerstars och Ann i Lund gillar Svenskaspel..
Därav borde man göra "överföringen till bank" istället för att få välja vilken sida man vill spela på, ett krav är att man ska dokumentera det man spelar.
/Barbapapa
ares83
#2112 Feb, 13:51
kul initiativ, även om det inte känns som något för mig.
Då tar jag hellre de 50 kr och lägger på sportspel.
Men koppla vinsten till någon form av tävling åtminstone. Skicka in pengar och sen dra lott känns ju sisdådär och även om det inte är några mängder så är man vill inne och nafsar på lotterilagen.
inom några år?
Det har varit på väg ner i flera år redan...
Då tar jag hellre de 50 kr och lägger på sportspel.
Men koppla vinsten till någon form av tävling åtminstone. Skicka in pengar och sen dra lott känns ju sisdådär och även om det inte är några mängder så är man vill inne och nafsar på lotterilagen.
inom några år?
Det har varit på väg ner i flera år redan...
svea_rike
#2212 Feb, 13:53
"Riggen finns, ta på dig glasögon för i helvete..
Så jävla actionriggade floppar att det inte finns, samma mönster också..
Poker har blivit ett fiasko.. Inom några år är det på väg nedåt om inte dom kommer på nåt annat sätt att lura in unga i fördärvet.."
Gott gotti gott gott...
Poker har blivit ett fiasko.. Inom några år är det på väg nedåt om inte dom kommer på nåt annat sätt att lura in unga i fördärvet.."
Gott gotti gott gott...
svea_rike
#2312 Feb, 14:10
Jomen Barbapappa har bara lirat i 3 mån, så du får ursäkten karln i det fallet.
Barbapapa
#2412 Feb, 14:18
Pierre? Är du här?
Håll denna "Wannabe-Cool-men-jag-är-bara-ett-stort-jävla-fail" borta från den här tråden tack.
Du vet vem jag syftar på.
Ares:
Visst, den har varit på väg ner, men fortfarande bra många som spelar..det var mer så jag tänkte..
/Barbapapa
Håll denna "Wannabe-Cool-men-jag-är-bara-ett-stort-jävla-fail" borta från den här tråden tack.
Du vet vem jag syftar på.
Ares:
Visst, den har varit på väg ner, men fortfarande bra många som spelar..det var mer så jag tänkte..
/Barbapapa
svea_rike
#2512 Feb, 14:23
Jo det kan hända mycket på 3 månader.
Men för att ge lite klarhet i den här tomteverkstaden: Signa upp er till Myrans OS-bet...
Men för att ge lite klarhet i den här tomteverkstaden: Signa upp er till Myrans OS-bet...
ares83
#2612 Feb, 14:26
Jorå det finns allt gott om folk kvar fortfarande. Men Texas är så sönderexploaterad och branschen är fattig på skickliga entreprenörer så jag ser inte någon ljusning för branschen om inte Asien släpper och alla förstatligande vindar slutar blåsa.
Jorå det finns allt gott om folk kvar fortfarande. Men Texas är så sönderexploaterad och branschen är fattig på skickliga entreprenörer så jag ser inte någon ljusning för branschen om inte Asien släpper och alla förstatligande vindar slutar blåsa.
svea_rike
#2712 Feb, 14:29
Ares, poker har väl vuxit fram till det största internetgambleriet i hela världen, vad fasen är det som går åt helvete för "pokern"?
ares83
#2812 Feb, 14:51
ja och det lär nog förbli det största onlinegambleriet. Men det har ju minskat, det är ju bara ta en titt på pokerscout tex.
eller så har jag nattmössan för långt nerdragen
ja och det lär nog förbli det största onlinegambleriet. Men det har ju minskat, det är ju bara ta en titt på pokerscout tex.
eller så har jag nattmössan för långt nerdragen
svea_rike
#2912 Feb, 15:24
Det var väl bara Cosa Nostra som inte har minskat i omsättning de senaste åren, det borde väl du som aktieanalytiker förstå, även om det bara är på amatörnivå...
ares83
#3212 Feb, 17:31
stämmer men, jag tror inte nedgången i pokern beror bara på en generell nedgång i hela världen. Folk brukar fortsätta spela även i lågkonjunkturer på samma sätt som man fortsätter att supa.
men vad vet jag, jag är ju bara amatör
stämmer men, jag tror inte nedgången i pokern beror bara på en generell nedgång i hela världen. Folk brukar fortsätta spela även i lågkonjunkturer på samma sätt som man fortsätter att supa.
men vad vet jag, jag är ju bara amatör
DonPiero
#3312 Feb, 20:02
Har varit med om lottningar på 5050 förr ha, garanterat någon som kliat ledningen bäst på ryggen som vinner. I am out
firsov
#3413 Feb, 00:05
Sluta gnäll b-papa.
När du är inne i andra trådar och löjlar dig är det okey.
Men här tål du inte ett skit.
Gå och rapa förtusan
När du är inne i andra trådar och löjlar dig är det okey.
Men här tål du inte ett skit.
Gå och rapa förtusan
Barbapapa
#3513 Feb, 00:20
Vafan snackar du om ?
Jag är seriös i det mesta, att sen 50 % på Prosharks ser detta som ett vuxendagis är inte mitt problem. Det har ju blivit så med tiden, no offence men någon borde ta tag i detta.
Ta på dig vuxenblöjan och gå och sticka ett par strumpor eller nåt..
För du kan ju inte på allvar mena att Svea_Idiot har bidragit med något bra i den här tråden ? Han provocerar och har bara skrivit massa strunt.
/Barbapapa
Jag är seriös i det mesta, att sen 50 % på Prosharks ser detta som ett vuxendagis är inte mitt problem. Det har ju blivit så med tiden, no offence men någon borde ta tag i detta.
Ta på dig vuxenblöjan och gå och sticka ett par strumpor eller nåt..
För du kan ju inte på allvar mena att Svea_Idiot har bidragit med något bra i den här tråden ? Han provocerar och har bara skrivit massa strunt.
/Barbapapa
Barbapapa
#3613 Feb, 00:24
(1) "Ohfan det där låter roligt!
Du hade säkert kunnat bli rik på det här spelet, synd bara att de där jävla gott gotti gott gottlänningar hann före..."
(2) "Nivå 8 på stegen i speltorskhet: När du lirar på lotto för att få stejk till din poker. Gott gotti gott gott."
(3) "Spelat poker i 3 månader. Banna den här idioten? Jag är en av de mest omtyckta medlemmarna nästan alla kategorier, det finns det statistik på. Hade inte kvoteringssystmet (ett barn, en norrlänning, en pokerkändis, en kommunist, en kille från Las Vegas)ännu en gång satt käppar i hjulet för mig hade jag blivit nominerad till årets shark. Tänk på vad du säger...
Barbapappa, du verkar va en jäkel på det här med gambling, lämna kontonummer så kanske jag stejkar dig inför helgens kenodragning, gott gotti gott gott..."
(4) "Riggen finns, ta på dig glasögon för i helvete..
Gott gotti gott gott..."
(5) "Jomen Barbapappa har bara lirat i 3 mån, så du får ursäkten karln i det fallet"
(6) "Jo det kan hända mycket på 3 månader.
Men för att ge lite klarhet i den här tomteverkstaden: Signa upp er till Myrans OS-bet..."
(7) "Ares, poker har väl vuxit fram till det största internetgambleriet i hela världen, vad fasen är det som går åt helvete för "pokern"?
(8) "Det var väl bara Cosa Nostra som inte har minskat i omsättning de senaste åren, det borde väl du som aktieanalytiker förstå, även om det bara är på amatörnivå..."
Jävlar, han slår nog fan nytt rekord i antalet många inlägg OT i en och samma tråd..
/Barbapapa
Du hade säkert kunnat bli rik på det här spelet, synd bara att de där jävla gott gotti gott gottlänningar hann före..."
(2) "Nivå 8 på stegen i speltorskhet: När du lirar på lotto för att få stejk till din poker. Gott gotti gott gott."
(3) "Spelat poker i 3 månader. Banna den här idioten? Jag är en av de mest omtyckta medlemmarna nästan alla kategorier, det finns det statistik på. Hade inte kvoteringssystmet (ett barn, en norrlänning, en pokerkändis, en kommunist, en kille från Las Vegas)ännu en gång satt käppar i hjulet för mig hade jag blivit nominerad till årets shark. Tänk på vad du säger...
Barbapappa, du verkar va en jäkel på det här med gambling, lämna kontonummer så kanske jag stejkar dig inför helgens kenodragning, gott gotti gott gott..."
(4) "Riggen finns, ta på dig glasögon för i helvete..
Gott gotti gott gott..."
(5) "Jomen Barbapappa har bara lirat i 3 mån, så du får ursäkten karln i det fallet"
(6) "Jo det kan hända mycket på 3 månader.
Men för att ge lite klarhet i den här tomteverkstaden: Signa upp er till Myrans OS-bet..."
(7) "Ares, poker har väl vuxit fram till det största internetgambleriet i hela världen, vad fasen är det som går åt helvete för "pokern"?
(8) "Det var väl bara Cosa Nostra som inte har minskat i omsättning de senaste åren, det borde väl du som aktieanalytiker förstå, även om det bara är på amatörnivå..."
Jävlar, han slår nog fan nytt rekord i antalet många inlägg OT i en och samma tråd..
/Barbapapa
svea_rike
#3713 Feb, 00:31
Jag hoppas du är medveten om att orsaken till att jag är medlem här på Prosharks är pågrund av min anställning. En av de ytterst få som får arvode för mina alster, jag ger massan vad den vill ha som Pierre brukar säga. Gott gotti gott gott.
Barbapapa
#3813 Feb, 00:40
Gråter krokodiltårar när jag inser hur orättvis världen är när en stackars Georgier får sätta livet till när det finns sånna som du..
/Barbapapa
/Barbapapa
myran2
#3913 Feb, 02:01
Om Pierre ändå ska ändra grejer i tråden kanske det kan vara en idé att kalla den "lotteri-idé" istället. Dessutom kanske han kan ändra din första mening "idé om en tävling" till "idé om ett lotteri som med största sannolikhet är högst olaglig"
amis
#4113 Feb, 08:25
#33 Finns en enkel lösning på det,Pär. Alla som är med numreras, den som anmäler sig först får nr 1, tvåan får nr2 osv. Sen går man på lottodragningen, första nr som dras är vinnaren t.ex. Sen kan det förstås vara ett problem med om det är lagligt eller ej, men tvivlar på att vi skulle komma upp i nåra större summor. Kul ide iallafall, jag skulle nog vara på här.
svea_rike
#4213 Feb, 09:10
Å så sitter folk och snackar om riggade pokersajter, se och lär, Amis har lösningen på ett riggfritt lotteri! Första numret var det...
Barbappappa, jag håller med dig, vem bryr sig om georgierna när vi har mig... gott gotti gott gott.
Barbappappa, jag håller med dig, vem bryr sig om georgierna när vi har mig... gott gotti gott gott.
svea_rike
#4323 Feb, 14:52
Har SS köpt upp din eminenta, fräscha stejkidé, eller hur går det för dig, Barb?
PxKx
#4425 Feb, 14:49
PS kan ju skapa speciella konton (uppgradera) för "guldmedlemmar" som kostar 50 kr i månaden att vara. Som guldmedlem får man också vara med i ett lotteri...
PS kan ju skapa speciella konton (uppgradera) för "guldmedlemmar" som kostar 50 kr i månaden att vara. Som guldmedlem får man också vara med i ett lotteri...
svea_rike
#4502 Mar, 00:15
Är ju bara tvungen att bumpa årets stejkidé. Barbapappa, du är nästa Loket, utan lotterna såklart, nu är det dags för stejkidén att ta över! gott gotti gott gott...
TheYeager
#4603 Mar, 13:09
Hahaha. Underbar tråd! :) ´Men idén är tyvärr gammal...satsa 20 kr och ha chansen att vinn samtliga spelarnas satsade pengar....Ofan...Sit´n Go heter det ju..winner takes it all.
Barbapapa
#4703 Mar, 16:20
Men då måste du spela "poker" eller hur ditt rikspucko.
Sen vilka sidor erbjuder SNG, winner takes it all ?
Dessutom är det inte på PS utan då spelar man mot random italienare som drar ut en på river, jävla tomtar.
Sen kanske inte alla här spelar poker, fan tänk lite.
Sen vilka sidor erbjuder SNG, winner takes it all ?
Dessutom är det inte på PS utan då spelar man mot random italienare som drar ut en på river, jävla tomtar.
Sen kanske inte alla här spelar poker, fan tänk lite.
svea_rike
#4803 Mar, 17:38
Jag håller som vanligt med Barbapappa till fullo.
Det fattar du väl själv Jäger. Deltar man i en tävling för att vinna pokerstejk behöver man ju för bövelen inte spela poker, jäkla stolpskott...
Barbpappa, din argumentationsförmåga kommer ta dig till oväntade nivåer, sanna mina ord.
Det fattar du väl själv Jäger. Deltar man i en tävling för att vinna pokerstejk behöver man ju för bövelen inte spela poker, jäkla stolpskott...
Barbpappa, din argumentationsförmåga kommer ta dig till oväntade nivåer, sanna mina ord.

Du hade säkert kunnat bli rik på det här spelet, synd bara att de där jävla gott gotti gott gottlänningar hann före...