Vad tror ni om denna? Presenterades officiellt idag.
Jag tror den kommer bli helt awesome, speciellt med alla grymt coola appar man kan göra till den.
Lär gå loss på runt 5000kr och uppåt i sverige och den kommer hit i juli.
Hej Ipad, snart är du min!
Jag tror den kommer bli helt awesome, speciellt med alla grymt coola appar man kan göra till den.
Lär gå loss på runt 5000kr och uppåt i sverige och den kommer hit i juli.
Hej Ipad, snart är du min!
1031
theadmin
#228 Jan, 08:30
Den tvärköper jag direkt. Normalt är jag inte någon direkt tekniknörd trots, eller kanske på grund av, att jag jobbar med datorer. Men eftersom IPhone är så sjukt överlägsen så lär ju IPad vara det med. Apple revolutionerar marknaden nu, det är bara att hänga på..
Henrik
#328 Jan, 08:41
Nja...
Är faktiskt lite småbesviken om jag ska vara ärlig. Har både Mac och iPhone vilka jag är GRYMT nöjd med men ser inget användningsområde alls för denna pryl. Med tanke på storleken så är det ju helt omöjligt att den kan ersätta en telefon (iPhone) och jag ser inte heller att den kan ersätta en PC. Helt enkelt en riktigt cool och riktigt snygg leksak men det räcker inte för mig i alla fall (trots att jag är en riktig tekniknörd, köper det mesta nytt och gillar Apple skarpt). Tror också att den kommer att bli mycket dyrare i Sverige än vad som skrivs i tidningarna. Den varianten med 3G kommer säljas för knappa $900 i USA vilket borde innebära att den i Sverige kanske kommer att landa på någonstans mellan 8-9.000 kr (inklusive moms + att priserna på elektronik och HiFi är betydligt högre i Sverige än i USA). Den utan 3G kommer så klart att bli billigare och kommer kanske ligga på ca. 6.000 kr i Sverige om jag får gissa. Vi får se - jag kanske har fel, men jag tror inte på någon jättesuccé!
Sen är jag inte sämre än att jag kan ändra mig - du får övertyga mig Pierre när du får din så får vi se... ;)
// Henrik
Är faktiskt lite småbesviken om jag ska vara ärlig. Har både Mac och iPhone vilka jag är GRYMT nöjd med men ser inget användningsområde alls för denna pryl. Med tanke på storleken så är det ju helt omöjligt att den kan ersätta en telefon (iPhone) och jag ser inte heller att den kan ersätta en PC. Helt enkelt en riktigt cool och riktigt snygg leksak men det räcker inte för mig i alla fall (trots att jag är en riktig tekniknörd, köper det mesta nytt och gillar Apple skarpt). Tror också att den kommer att bli mycket dyrare i Sverige än vad som skrivs i tidningarna. Den varianten med 3G kommer säljas för knappa $900 i USA vilket borde innebära att den i Sverige kanske kommer att landa på någonstans mellan 8-9.000 kr (inklusive moms + att priserna på elektronik och HiFi är betydligt högre i Sverige än i USA). Den utan 3G kommer så klart att bli billigare och kommer kanske ligga på ca. 6.000 kr i Sverige om jag får gissa. Vi får se - jag kanske har fel, men jag tror inte på någon jättesuccé!
Sen är jag inte sämre än att jag kan ändra mig - du får övertyga mig Pierre när du får din så får vi se... ;)
// Henrik
JoakimGeigert
#428 Jan, 09:07
Andra bevingade ord om internet:
"Internet är bara en fluga. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."
- 12 maj 1996. Ines Uusman, IT-ansvarig minister -
:)
"Internet är bara en fluga. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."
- 12 maj 1996. Ines Uusman, IT-ansvarig minister -
:)
ares83
#528 Jan, 09:11
Jag vet inte om jag tror på den här produkten. Känns lite onödigt. Men man ska aldrig säga aldrig.
Apple har gått förbi Microsoft fullständigt
Jag tror det kanske finns en marknad för 5-6 datorer globalt.
IBM Chefen
Apple har gått förbi Microsoft fullständigt
Jag tror det kanske finns en marknad för 5-6 datorer globalt.
IBM Chefen
JoakimGeigert
#628 Jan, 10:19
#5 Mig inräknat då eller? :)
sekolon
#828 Jan, 11:09
iPaden riktar sig inte till tekniknördar. Den riktar sig till folk som vill ha en netbook som inte bråkar.
Dock lite för högt pris på "toppmodellen".
500 dollar = 3200*moms=4000, så jag tror den kommer ligga från 4500 SEK och inte 6000.
Dock lite för högt pris på "toppmodellen".
500 dollar = 3200*moms=4000, så jag tror den kommer ligga från 4500 SEK och inte 6000.
MoneyMan78
#928 Jan, 11:42
känns som man ska hade denna prylen liggandes på soffbordet så hade varit nice att ha den som en sån där fjärrkontroll som alla pengastinna kändisar har som styr allt i hemmet
och varför inte mac os x?
och varför inte mac os x?
Pierre

Något man kan vara helt säker på det är iallfall att man endast kommer använda den när man inte är hemma.
Jag ser ett stort probleme med den och det är hur det är att man är tvungen att hålla i den när man använder den. Det är speciellt jobbigt för filmtittande, som ändå spelar en central roll för prylen enligt tillverkarna.
Annars tycker jag den är helt klockren. Det kommer finnas så mycket möjligheter med en 9.6" kvinskarp skärm. Personligen skulle jag kunna se att den i princip ersatte min laptop eftersom jag sällan använder den till annat än ordbehandling och surf.
Jag tror på stor succé, så länge inte priset skenar.
#1028 Jan, 12:31

Något man kan vara helt säker på det är iallfall att man endast kommer använda den när man inte är hemma.
Jag ser ett stort probleme med den och det är hur det är att man är tvungen att hålla i den när man använder den. Det är speciellt jobbigt för filmtittande, som ändå spelar en central roll för prylen enligt tillverkarna.
Annars tycker jag den är helt klockren. Det kommer finnas så mycket möjligheter med en 9.6" kvinskarp skärm. Personligen skulle jag kunna se att den i princip ersatte min laptop eftersom jag sällan använder den till annat än ordbehandling och surf.
Jag tror på stor succé, så länge inte priset skenar.
sekolon
#1228 Jan, 13:18
det finns ju remote-access appar till iphonen där man kan styra sin dator, så detta kanske kan bli den ultimata sitta-i-soffan-o-spela-poker-datorn!
EraserH
#1428 Jan, 22:50
Håller med dig, min första reaktion var hur tusan skall man hålla den där saken?
Annars satt jag mest och funderade på varför man lägger ner miljoner med arbetstimmar på utveckling av en avancerad bok förvarare/läsare och samtidigt gör allt för att det skall se ut och kännas som en vanlig pappersbok som hämtats från en helt vanlig bokhylla..:0
Alltså, jag förstår varför man gör så men lite underligt är det allt..;0
Ny teknik för gamla vanor kan man väl säga?
Lite roligt om det hade varit lanseringen av Rumäniens första egenproducerade Ipod:
Vadå, för stor..?
Håller med dig, min första reaktion var hur tusan skall man hålla den där saken?
Annars satt jag mest och funderade på varför man lägger ner miljoner med arbetstimmar på utveckling av en avancerad bok förvarare/läsare och samtidigt gör allt för att det skall se ut och kännas som en vanlig pappersbok som hämtats från en helt vanlig bokhylla..:0
Alltså, jag förstår varför man gör så men lite underligt är det allt..;0
Ny teknik för gamla vanor kan man väl säga?
Lite roligt om det hade varit lanseringen av Rumäniens första egenproducerade Ipod:
Vadå, för stor..?
Bomull
#1528 Jan, 23:31
fan, jag känner mig gammal. Jag har inte ens ägt en ipod. Hell inte ens en mp3. Det går så fort nu för tiden..... ;)
RoccoSiffredi
#1629 Jan, 11:53
Va e nytt på denna prylen som är så magiskt, jag ser inget speciellt, däremot kommer den säkert sälja massa.
Hade dom däremot kommit med en 3d skärm o 3d video hade jag nog fåt lite mer ståfräs. Har inte läst specsen änn men ser inte ut o va nått speciellt mer änn en netbook som inte laggar :)
Hade dom däremot kommit med en 3d skärm o 3d video hade jag nog fåt lite mer ståfräs. Har inte läst specsen änn men ser inte ut o va nått speciellt mer änn en netbook som inte laggar :)
MoneyMan78
#1729 Jan, 14:38
AdSo76
#1829 Jan, 14:48
känns som jag vill känna på den live innan jag uttalar mig men rent spontant har jag lite svårt att se nyttan med den..
JoakimGeigert
#1901 Feb, 10:38
På tal om Apple (Jag hittar inte den tråden jag startade ang. Apple och poker online) så jag tar det här istället. Jag laddade hem Pokerstars på min MacBook igår utan problem.
Stars hemsida kände av direkt att det var en Apple som requesten kom ifrån och det var inga problem alls att ladda hem, installera och sen lira på Stars från min dator.
Ett litet tips bara för er som har samma problem.
Nu kan man lira igen på nätet :) Se upp för Hallonpaj!
Joakim
Stars hemsida kände av direkt att det var en Apple som requesten kom ifrån och det var inga problem alls att ladda hem, installera och sen lira på Stars från min dator.
Ett litet tips bara för er som har samma problem.
Nu kan man lira igen på nätet :) Se upp för Hallonpaj!
Joakim