<P>Skriv era tankar kring rättegången i Grebbestad som startade för ett par dagar sedan. Per Hildebrand bloggar från rättegången på poker.se förövrigt. </P>
<P>Utan att ha allt för stor insyn i målet så tror jag att Grebban och Jesper kommer bli dömda för grovt dobbleri med tanke på att dom inte skött utbetalningarna helt fläckfritt tillsammans med storleken på arrangemanget och företagsamheten kring det. Arrangemanget är ju dock väldigt oskyldigt i sig, och insatsen på 250 euro kommer knappast ses som äventyrlig (även om cashgamen så klart anses som äventyrliga.)</P>
<P>Tror dock att dom kommer klara sig undan fängelse. </P>
<P>Vad tror ni?</P>
<P>Utan att ha allt för stor insyn i målet så tror jag att Grebban och Jesper kommer bli dömda för grovt dobbleri med tanke på att dom inte skött utbetalningarna helt fläckfritt tillsammans med storleken på arrangemanget och företagsamheten kring det. Arrangemanget är ju dock väldigt oskyldigt i sig, och insatsen på 250 euro kommer knappast ses som äventyrlig (även om cashgamen så klart anses som äventyrliga.)</P>
<P>Tror dock att dom kommer klara sig undan fängelse. </P>
<P>Vad tror ni?</P>
939
Pierre
#205 Mar 2008, 22:05
<P>Pratade med Grebban en del både inann och efter razzian och han har sagt att dom kommer överklaga ända upp till EG-domstolen förövrigt. Det var dock länge sedan han sa det och saker kan ha förändrats.</P>
HeFo
#405 Mar 2008, 22:48
Jag åker dit och vittnar nästa vecka och kommer att skriva om mina upplevelser här på Prosharks. Det ska bli spännande, men situationen är helt klart obehaglig. Jag ser det som att man har åtalat sponsorerna och hotellet enbart för att markera, och tror precis som AxA tror jag att de enda som löper risk att dömas är arrangörerna.
Återkommer på torsdag efter mitt vittnesmål...
/HeFo
Återkommer på torsdag efter mitt vittnesmål...
/HeFo
Pierre
#506 Mar 2008, 00:41
<P>#4 Finns stor risk att även hyresvärden åker dit också eftersom de som upplåtit lokalen även gör sig skyldiga till samma brott som arrangören. Hyresvärden blir medarrangör. Och det är ju ganska uppenbart i det här fallet att dom har vetat om vad för typ av arrangemang som har anordnats i idrottshallen.</P>
<P>Ska bli spänannde att se domen hur som helst. Nån som vet varför scholander blev fråntagen målet föresten?</P>
<P>Ska bli spänannde att se domen hur som helst. Nån som vet varför scholander blev fråntagen målet föresten?</P>
PederMansson
#706 Mar 2008, 08:20
<P>Frågan är isf vad han tänkt sig att överklaga?</P>
<P>Själv har jag blivit kallad som vittne. </P>
<P>Själv har jag blivit kallad som vittne. </P>
Pierre
#806 Mar 2008, 11:18
<P>Han kommer väl gå rakt på spelmonopolet, om jag förstod det hela rätt... men det är som sagt ett tag sedan vi pratade sist.</P>
<P>#6 justja, det skrev per. Hon verkade cool annars, skröt på krogen om att hon beodrat razzia mot massa kändisar, typ geigert.</P>
<P>#6 justja, det skrev per. Hon verkade cool annars, skröt på krogen om att hon beodrat razzia mot massa kändisar, typ geigert.</P>
byling
#906 Mar 2008, 11:41
<P>E Geigert känd????</P>
<P> </P>
<P>;-)</P>
<P> </P>
<P>När ska rättegången vara klar?</P>
<P> </P>
<P>;-)</P>
<P> </P>
<P>När ska rättegången vara klar?</P>
PederMansson
#1006 Mar 2008, 14:35
#8 Om han nu ska gå rakt på spelmonopolet så vore det väl bra om han tog på sig arrangörsskapet, annars är det en omöjlighet.
Colderose
#1106 Mar 2008, 15:53
Vad jag förstår gäller åtalet grovt dobbleri och vid en fällande dom måste tingsrätten döma till fängelse i minst sex månader. Jag vet inte om tingsrätten utan åklagarens medverkan kan välja att i så fall lindra själva åtalspunkten till dobbleri för att slippa döma till fängelse.
Jag tror att Grebbans hopp står till att åklagaren inte är tillräckligt påläst och samtidigt att försvararnas advokater kan sin sak.
Att representanterna för 24h ska fällas ser jag som tämligen osannolikt. Men det gäller förstås att de kan påvisa att de bara varit sponsorer, vilket jag anser kan styrkas med vad Grebban själv skrivit i diverse forum om eventet (i samband med inbjudningar). Han har såvitt jag minns inte vid något tillfälle kallat 24h för medarrangör.
Hyresvärden riskerar att dömas till ansvar. Om Grebban och den andre killen döms så måste också hyresvärden dömas, är min bedömning.
Det här är ju första instans och då har lekmännen majoritet och min känsla är att lekmännen oftare fäller än friar och att sedan hovrätten (med juristdominans) gör en annan bedömning. Hur som helst tror jag vi kan räkna med ett överklagande till högre rätt, oavsett utfall.
Spontant känns målet som vikt för ett principutlåtande i Högsta Domstolen.
Jag tror att Grebbans hopp står till att åklagaren inte är tillräckligt påläst och samtidigt att försvararnas advokater kan sin sak.
Att representanterna för 24h ska fällas ser jag som tämligen osannolikt. Men det gäller förstås att de kan påvisa att de bara varit sponsorer, vilket jag anser kan styrkas med vad Grebban själv skrivit i diverse forum om eventet (i samband med inbjudningar). Han har såvitt jag minns inte vid något tillfälle kallat 24h för medarrangör.
Hyresvärden riskerar att dömas till ansvar. Om Grebban och den andre killen döms så måste också hyresvärden dömas, är min bedömning.
Det här är ju första instans och då har lekmännen majoritet och min känsla är att lekmännen oftare fäller än friar och att sedan hovrätten (med juristdominans) gör en annan bedömning. Hur som helst tror jag vi kan räkna med ett överklagande till högre rätt, oavsett utfall.
Spontant känns målet som vikt för ett principutlåtande i Högsta Domstolen.
djingis
#1306 Mar 2008, 20:37
<P>Hängde ej med till slutet i den gamla "grebban tråden". Fick alla spelare tillbaka sina pengar tillslut?</P>
Pierre
#1406 Mar 2008, 20:48
#13 några som inte fått tillbaka degen från turneringen. Sen tror jag ingen har fått tillbaka pengarna från cashgamen.
PederMansson
#1506 Mar 2008, 21:19
<P>#14 En del fick tillbaka pengarna från cashgames dagen efter, andra har inte fått det. </P>
<P>Skulle uppskatta det till max hälften som fått tillbaka pengarna från turneringen. (Undantaget alla som betalde in via 24h. </P>
<P>Skulle uppskatta det till max hälften som fått tillbaka pengarna från turneringen. (Undantaget alla som betalde in via 24h. </P>
Pierre
#1606 Mar 2008, 21:57
<P>#15 ok, dom måste varit väldigt få kan jag tänka mig.</P>
<P>Dock tror jag mer än hälften fått tillbaka sin deg från turneringen av de som betalade till de schweiziska kontot. Av vad jag har kunnat förstå i trådarna om grebbestad så är det bara någon enstaka som klagat på att inte har fått tillbaka några pengar. eller?</P>
<P>Dock så fick vi ju inte så mycket. ca 200 euro tillbaka per person, detta pga "bankavgifter." även för oss som hade gjort gruppbokningar så drogs 50 euro per person bort i klumpsumman dom skickade. Jag fick pengarna i ett enkelt brev på posten, 1600 euro. Dvs 400 euro i "bankavgifter"</P>
<P>Dock tror jag mer än hälften fått tillbaka sin deg från turneringen av de som betalade till de schweiziska kontot. Av vad jag har kunnat förstå i trådarna om grebbestad så är det bara någon enstaka som klagat på att inte har fått tillbaka några pengar. eller?</P>
<P>Dock så fick vi ju inte så mycket. ca 200 euro tillbaka per person, detta pga "bankavgifter." även för oss som hade gjort gruppbokningar så drogs 50 euro per person bort i klumpsumman dom skickade. Jag fick pengarna i ett enkelt brev på posten, 1600 euro. Dvs 400 euro i "bankavgifter"</P>
DrSnuggels
#1707 Mar 2008, 02:14
<P>Har kaparn fått sina pengar?</P>
<P>/ Snuggels</P>
<P>/ Snuggels</P>
Zenta
#1807 Mar 2008, 06:38
<P>Jag och en kompis fick tillbaka våra cashgamepengar på Söndagen.</P>
<P>Det var bara ca: 8000 av de ca: 400 000 hon sa att hon ansvarade för.</P>
<P>Jag tror inte att det är fler än ett tiotal som fått tillbaks cg-cash.</P>
<P> </P>
<P>//Richard</P>
<P>Det var bara ca: 8000 av de ca: 400 000 hon sa att hon ansvarade för.</P>
<P>Jag tror inte att det är fler än ett tiotal som fått tillbaks cg-cash.</P>
<P> </P>
<P>//Richard</P>
ZelbiuZ
#1907 Mar 2008, 09:42
<P>Nån som vill betta på resultatet efter rättegången? =)</P>
<P>1. Grebban och hans kollega kommer att falla in domen under lotterilagen med böter. </P>
<P>2. 24h kommer att gå helt fria för att dom har förmodligen redan bevis tex :inlägg från olika forum där det står att dom bara är sponsorer.</P>
<P>3.Pengarna kan folk så här långt efter se sig om i sjön.</P>
<P> </P>
<P> </P>
<P>Insatsen är 40:- per gubbe. </P>
<P>Om ni antar bettet så ska ni ha fler rätt än mig på dom 3 påståenden.</P>
<P>Med förslag tex:</P>
<P>1.Grebban kommer få grovt dobbleri.</P>
<P>2. 24h kommer att få samma dom.</P>
<P>3. Direkt när Grebban kommer ut så betalar han alla.</P>
<P>Reglerna är enkla :</P>
<P>Om det visar sig att jag har 2 rätt av mina påståenden och du har 1 rätt så vinner jag. Om du har 3 rätt av dina påståenden och jag har bara 2 rätt så vinner du.</P>
<P> </P>
<P>Hör av er till mig via mail om ni antar bettet. jag tar emot det till senast ikväll kl 00:00.</P>
<P><A href="mailto:ZelbiuZ@hotmail.com">ZelbiuZ@hotmail.com</A></P>
<P> </P>
<P>Lämna namn, nickname, och telefonnummer.</P>
<P>Jag bekräftar bettet!</P>
<P>GL</P>
<P> </P>
<P> </P>
<P> </P>
<P> </P>
<P>1. Grebban och hans kollega kommer att falla in domen under lotterilagen med böter. </P>
<P>2. 24h kommer att gå helt fria för att dom har förmodligen redan bevis tex :inlägg från olika forum där det står att dom bara är sponsorer.</P>
<P>3.Pengarna kan folk så här långt efter se sig om i sjön.</P>
<P> </P>
<P> </P>
<P>Insatsen är 40:- per gubbe. </P>
<P>Om ni antar bettet så ska ni ha fler rätt än mig på dom 3 påståenden.</P>
<P>Med förslag tex:</P>
<P>1.Grebban kommer få grovt dobbleri.</P>
<P>2. 24h kommer att få samma dom.</P>
<P>3. Direkt när Grebban kommer ut så betalar han alla.</P>
<P>Reglerna är enkla :</P>
<P>Om det visar sig att jag har 2 rätt av mina påståenden och du har 1 rätt så vinner jag. Om du har 3 rätt av dina påståenden och jag har bara 2 rätt så vinner du.</P>
<P> </P>
<P>Hör av er till mig via mail om ni antar bettet. jag tar emot det till senast ikväll kl 00:00.</P>
<P><A href="mailto:ZelbiuZ@hotmail.com">ZelbiuZ@hotmail.com</A></P>
<P> </P>
<P>Lämna namn, nickname, och telefonnummer.</P>
<P>Jag bekräftar bettet!</P>
<P>GL</P>
<P> </P>
<P> </P>
<P> </P>
<P> </P>
PimpMyLimp
#2007 Mar 2008, 10:13
<P>Hej Zebui,</P>
<P>Kan du maila mig ditt personnummer?</P>
<P><A href="http://www.skatteforvaltningen/dobblerienheten.se">www.skatteforvaltningen/dobblerienheten.se</A></P>
<P>=)</P>
<P>Kan du maila mig ditt personnummer?</P>
<P><A href="http://www.skatteforvaltningen/dobblerienheten.se">www.skatteforvaltningen/dobblerienheten.se</A></P>
<P>=)</P>
PederMansson
#2107 Mar 2008, 10:14
<P>#16 Inte för att jag har några siffror, men säg så här, alla hänger inte på forum, väldigt många har inte fått alls.</P>
<P>#18 Jag har inga summor eller antal, men väldigt många fler än 10 personer fick tillbaka cashpengar dagen efter.</P>
<P>#18 Jag har inga summor eller antal, men väldigt många fler än 10 personer fick tillbaka cashpengar dagen efter.</P>
theadmin
#2207 Mar 2008, 11:02
<P>#21: Peder, så för att sammanfatta så kan man alltså säga att du inte har några siffror, inga summor, och inga antal? :D</P>
<P>Kunde inte låta bli.. :)</P>
<P>Kunde inte låta bli.. :)</P>
PederMansson
#2307 Mar 2008, 12:25
<P>#22 LOL=)</P>
<P>Jag har iaf starka indikationer från väldigt många håll=)=)</P>
<P>För att vara lite seriös, så finns ett flertal gruppbokningar som inte fått pengar tillbaka, och då lär jag ändå känna till långt ifrån alla. Merparten av dessa är dessutom folk som inte hänger på forum och klagar, utan har försökt men gett upp kampen om en refund.</P>
<P>Antar att jag förtjänade den=)</P>
<P>Jag har iaf starka indikationer från väldigt många håll=)=)</P>
<P>För att vara lite seriös, så finns ett flertal gruppbokningar som inte fått pengar tillbaka, och då lär jag ändå känna till långt ifrån alla. Merparten av dessa är dessutom folk som inte hänger på forum och klagar, utan har försökt men gett upp kampen om en refund.</P>
<P>Antar att jag förtjänade den=)</P>
jez
#2407 Mar 2008, 13:16
Jag har över 20k i CG marker kvar i byrålådan. Pengarna går till Jespers advokat antar jag.
erras
#2510 Mar 2008, 22:22
själv fick jag ut ca 33k samma dag som han uppmanade oss att åka hem.
PokerVM06
#2611 Mar 2008, 16:18
<P>#19 Retar mig att jag såg ditt vad försent, bettar annars gärna emot. Tror att du har rätt på punkt två och tre men att Grebban fälls för grovt dobbleri och får en liten boja runt foten i sex månader. Alternativt han får lite längre straff och åker in. glöm inte att han anklagas för bedrägeri också vilket kan spä på hans dom något om han fälls.</P>
Baronen
#2711 Mar 2008, 23:04
Nja, bedrägeriet är ju en annan åtalspunkt, hans eventuella straff för dobbleri påverkas ju inte av det.
Jag är i och för sig inte säker på vilket som ger hårdast straff av de två, men man bygger ju inte på straffen i Sverige.
Nja, bedrägeriet är ju en annan åtalspunkt, hans eventuella straff för dobbleri påverkas ju inte av det.
Jag är i och för sig inte säker på vilket som ger hårdast straff av de två, men man bygger ju inte på straffen i Sverige.
Westerlund
#2812 Mar 2008, 20:31
<P>Jag fattar inte att det inte skrivs något i pressen om detta</P>
<P>sammtidigt som rättegången pågår?</P>
<P>Jag trodde pressen skulle sitta med i rättegången och följa detta slaviskt?</P>
<P> </P>
<P>Lycka till med pokern</P>
<P> </P>
<P>/ Mikael Westerlund</P>
<P>sammtidigt som rättegången pågår?</P>
<P>Jag trodde pressen skulle sitta med i rättegången och följa detta slaviskt?</P>
<P> </P>
<P>Lycka till med pokern</P>
<P> </P>
<P>/ Mikael Westerlund</P>
ZelbiuZ
#2912 Mar 2008, 20:39
#28 Ledsen att säga det men kan tänka mig att Grebbestad är yesterdays news för dom.
Colderose
#3012 Mar 2008, 20:40
Westerlund, Bohusläningen har skrivit en del, och lär väl göra det även framöver. Se t.ex.:
<A href="http://www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=362459&avdelning_1=101&avdelning_2=140&avdelning_3=0"><EM>Bohuslänningen</EM></A>
Vad gäller rikstäckande media så är målet en skitsak. Inget Tito Beltran direkt, med andra ord.
<A href="http://www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=362459&avdelning_1=101&avdelning_2=140&avdelning_3=0"><EM>Bohuslänningen</EM></A>
Vad gäller rikstäckande media så är målet en skitsak. Inget Tito Beltran direkt, med andra ord.
Colderose
#3112 Mar 2008, 20:41
HeFo, du skulle återkomma med ditt vittnesmål. Har du inte vittnat ännu? Vad är dina intryck hittills?
Colderose
#3212 Mar 2008, 20:51
Jag vet inte varför länken ovan inte fungerar. Ni får kopiera den "manuellt" och klistra in i webläsaren. Då fungerar den.
JoakimGeigert
#3312 Mar 2008, 21:08
<P>#31 HeFo vittnar imorgon tror jag och kommer att rapportera detta här på PS ungefär som Hildebrand gör på PF.</P>
<P>/Joakim</P>
<P>/Joakim</P>
JoakimGeigert
#3412 Mar 2008, 21:16
<P>#31 Lyckades givetvis att fippla bort din länk... Kan du posta den igen så trixar jag till det...</P>
<P>/Joakim</P>
<P>/Joakim</P>
PederMansson
#3512 Mar 2008, 21:42
Även jag ska vittna imorgon, men har fått feber, och tillåtelse att vittna via telefon.
Colderose
#3612 Mar 2008, 21:47
Här är länken igen:
<a href="http:////www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=362459&avdelning_1=101&avdelning_2=140&avdelning_3=0">http://www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=362459&avdelning_1=101&avdelning_2=140&avdelning_3=0</a>
<a href="http:////www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=362459&avdelning_1=101&avdelning_2=140&avdelning_3=0">http://www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=362459&avdelning_1=101&avdelning_2=140&avdelning_3=0</a>
JoakimGeigert
#3712 Mar 2008, 21:48
#35 Rampfeber? ;)
JoakimGeigert
#3812 Mar 2008, 21:50
#36 Tack, (#30) är numera putsat och klart ... :)
PederMansson
#4012 Mar 2008, 22:48
<P>#37 =)</P>
<P>Hade faktiskt gärna åkt, då jag vill träffa några som är där. Får hoppas jag känner mig bättre imorgon!</P>
<P>Hade faktiskt gärna åkt, då jag vill träffa några som är där. Får hoppas jag känner mig bättre imorgon!</P>
PederMansson
#4113 Mar 2008, 21:13
<P>Vittnade idag, och frågorna gällde i första hand arrangörsskapet. </P>
<P>Vad som var intressant var att även många frågor handlade om poker som ett skicklighetsspel.</P>
<P> </P>
<P> </P>
<P>Vad som var intressant var att även många frågor handlade om poker som ett skicklighetsspel.</P>
<P> </P>
<P> </P>
td
#4213 Mar 2008, 21:56
<P>#42 Okej, vilken sida var det som tyckte det var relevant att diskutera skicklighetsgraden i poker för just det här målet?</P>
<P>Lite märkligt för lagen är ju som den är, oavsett vad man tycker om saken, och att diskutera hur pass rättvis/bra en lag är är ju knappast något för tingsrätten.</P>
<P>Hur motiverades de frågorna Peder?</P>
<P>Lite märkligt för lagen är ju som den är, oavsett vad man tycker om saken, och att diskutera hur pass rättvis/bra en lag är är ju knappast något för tingsrätten.</P>
<P>Hur motiverades de frågorna Peder?</P>
PederMansson
#4313 Mar 2008, 23:08
<P>Framför allt en av 24Hs försvarsadvokater.</P>
<P>Frågorna motiverades inte direkt, utan det var mer frågor om man behövde vara skicklig i poker, och om Texas Holdem krävde mer skicklighet än andra spel.</P>
<P>Ska tilläggas att jag vittnade via telefon, och inte hörde hur diskussionerna gick före/efter vittnesmålen.</P>
<P>Frågorna motiverades inte direkt, utan det var mer frågor om man behövde vara skicklig i poker, och om Texas Holdem krävde mer skicklighet än andra spel.</P>
<P>Ska tilläggas att jag vittnade via telefon, och inte hörde hur diskussionerna gick före/efter vittnesmålen.</P>
DrSnuggels
#4414 Mar 2008, 01:29
<P>#43 Av vilken anledning ställdes frågan om man behövde vara skicklig i poker? Skum fråga onekligen...</P>
<P>/ Snuggels</P>
<P>/ Snuggels</P>
Pierre
#4514 Mar 2008, 01:46
#44 Dom kan ju påstå att poker är ett skicklighetsspel och då gäller inte lotterilagen/dobblerilagen.
DrSnuggels
#4614 Mar 2008, 02:09
<P>#45 Okej, då kopplar jag. Ty!</P>
<P> </P>
<P> </P>
bamseballen
#4816 Mar 2008, 15:41
Vi är ett gäng som bokade knappa 20 platser betalde till glens konto i switzerland vi har inte fått ett öre tillbacka och har hört samma från flera olika.
bamseballen
#4916 Mar 2008, 18:16
<P>Skulle vara intresant att veta hur många som är i samma båt!</P>
HeFo
#5017 Mar 2008, 16:42
#49 Om man tar summan som fanns på kontot som Glenns pappa tömde härom veckan och delar den med €2200 så kanske man får en liten aning om hur många som inte fått pengar. Men mörkertal kan definitivt finnas. En del betalade ju på plats också.
En av de spelare som inte fått sina pengar har anmält Grebban för bedrägeri. Dessutom åkte han fast för rattfylla utanför polisstationen under processen, så han har det hett om öronen nu. Ställ dig i kö om du vill...
Talade med en god vän nyss och jämförde Grebban vid pokerns Cliff Barnes. En riktig lallare och loser... fast Cliff hade man kanske mer sympati för.
/HeFo
En av de spelare som inte fått sina pengar har anmält Grebban för bedrägeri. Dessutom åkte han fast för rattfylla utanför polisstationen under processen, så han har det hett om öronen nu. Ställ dig i kö om du vill...
Talade med en god vän nyss och jämförde Grebban vid pokerns Cliff Barnes. En riktig lallare och loser... fast Cliff hade man kanske mer sympati för.
/HeFo
Lusnos
#5117 Mar 2008, 17:20
<P>En reminder för de som inte vet hur synd det var om honom förra gången i häktet (om det inte varit fler ggr däremellan)</P>
<P><A href="http://www.prosharks.com/articles/joakimgeigert/146/">http://www.prosharks.com/articles/joakimgeigert/146/</A></P>
<P><A href="http://www.prosharks.com/articles/joakimgeigert/146/">http://www.prosharks.com/articles/joakimgeigert/146/</A></P>
HeFo
#5217 Mar 2008, 18:14
Jag menade förstås €220 i förra inlägget. Blev en nolla för mycket där.
#51 Tack, blir kul nostalgi.
#51 Tack, blir kul nostalgi.
DrSnuggels
#5318 Mar 2008, 03:13
<P>#50 Cliff Barnes var en bra jämförelse:-) Undrar bara vem som är J.R. Ewing i denna såpa som man snaskar i sig? F.ö tycker jag Bobby Ewings hjälmfrilla var underskattad, men det är ju en helt annan story..., det är väl f.ö bara Ulf Elfving, som på allvar kan utmana där.</P>
<P>/ Snuggels</P>
<P>/ Snuggels</P>
Alagna
#5431 Mar 2008, 16:50
<P>Det blev fängelse för samtliga</P>
<P><A href="http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70834552_852__,00.html">http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70834552_852__,00.html</A></P>
<P><A href="http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70834552_852__,00.html">http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70834552_852__,00.html</A></P>
valterego
#5531 Mar 2008, 17:04
Nej, det är fel. Aftonbladet har slarvat ihop dom och yrkande. Åklagaren yrkar på fängelse längre än minimistraff för samtliga. Dom har ännu inte fallit.
Pierre
#5631 Mar 2008, 17:17
Tyckte också det lät väldigt skumt eftersom slutplederingen är idag och imorn.
JoakimGeigert
#5731 Mar 2008, 20:57
<P>Men Aftonbladet brukar skynda på ibland, speciellt när det gäller Grebbestad. Själv var man fast i Knarkrazzia tillsammans med Markoolio i ett par timmar på Aftonbladet.se strax efter att polisen "stormat" lokalen... </P>
<P>Nog för att poker är beroendeframkallande men det var väl i överkant? Speciellt som jag dessutom var kvar i turneringen då det "stormades" ;)</P>
<P> </P>
<P>Nog för att poker är beroendeframkallande men det var väl i överkant? Speciellt som jag dessutom var kvar i turneringen då det "stormades" ;)</P>
<P> </P>
Pierre
#5831 Mar 2008, 22:28
<P>#57 hahaha just de ja.... fina minnen.</P>
<P>Fattar inte hur dom kan vara så amatörmässiga så dom inte dubbelkollar deras källor innan dom publicerar nyheter. Kan ju förstå om "en nära vän" till kungafamiljen ringer och skvalrar om vilken alkolist kungen är, men sådana här nyheter är ju inte svåra att dubbelkolla lixom.</P>
<P>Fattar inte hur dom kan vara så amatörmässiga så dom inte dubbelkollar deras källor innan dom publicerar nyheter. Kan ju förstå om "en nära vän" till kungafamiljen ringer och skvalrar om vilken alkolist kungen är, men sådana här nyheter är ju inte svåra att dubbelkolla lixom.</P>
valterego
#5931 Mar 2008, 22:41
<P>Vill dessutom korrigera mig själv. Det är tydligen så att åklagaren yrkat på fängelse för Grebban och hans kompanjon, samt för de två 24h-anställda (Per Hildebrand och den andre), men villkorligt för hotellpersonalen.</P>
<P>/Erik</P>
<P>/Erik</P>
ZelbiuZ
#6001 Apr 2008, 11:35
<P>#57 LOL, knarkrazzia.</P>
<P>Det är bättre dom håller sig till stories som Idol-Stina och Daniel Breiholtz.</P>
<P>Det är bättre dom håller sig till stories som Idol-Stina och Daniel Breiholtz.</P>
Barre1
#6113 Nov 2009, 15:35
<P>Dags för nästa kapitel i den här följetongen, nu ska ärendet upp i HD.</P>
<P><A href="http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=150854476">http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=150854476</A></P>
<P><A href="http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=150854476">http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=150854476</A></P>
MrTallSwede
#6213 Nov 2009, 16:05
Underbart, så ska vi då få ett svar på vad som gäller, äntligen!