Hur det går med lanseringen av lagpoker på 5050poker? Även om ni brottas med tekniska problem så vore det bra att få kontinuerlig information om hur det går. Kan vi räkna med lagpoker före årsskiftet?
274
TheKicker
#230 Nov 2009, 14:56
Ja, men vilket årsskifte är inte klart än........som vanligt med 5050 poker. Vi som vann lagbiljetter har ju inte ens fått mail om det.
RoccoSiffredi
#330 Nov 2009, 15:06
Kasst man sätter ihop ett team, så hörs inget på 2 månader.
KillerBoo
#430 Nov 2009, 20:35
Yja, man behöver iaf inte jäkta hem på dagarna för att hinna logga in o kolla om nåt hänt i ämnet...
5050poker
#530 Nov 2009, 21:13
Tjena!
Vi får be om ursäkt för den dåliga informationen kring lagpokern.
Förseningen beror på mjukvaran, den är ännu inte helt 100% färdig och detta ligger inte i våra händer tyvärr.
Men nu börjar saker och ting falla på plats :)
Vi får be om ursäkt för den dåliga informationen kring lagpokern.
Förseningen beror på mjukvaran, den är ännu inte helt 100% färdig och detta ligger inte i våra händer tyvärr.
Men nu börjar saker och ting falla på plats :)
viktors
#630 Nov 2009, 21:36
Inte 100% färdig och saker börjar falla på plats,ganska flytande information. Inte 100% färdig är ju precis samma som att säga att man inte är klar. Att saker börjar falla på plats ger ju ingen mer information än att man är närmare målet nu än tidigare, vilket man alltid borde va.
DrSnuggels
#730 Nov 2009, 22:37
"Förseningen beror på mjukvaran, den är ännu inte helt 100% färdig och detta ligger inte i våra händer tyvärr."
zzzzzzz...zz.zz. Alltid nån annans fel.
Allt för att störa team Tore Skogmans hjältar antagligen.
/ Snuggels
zzzzzzz...zz.zz. Alltid nån annans fel.
Allt för att störa team Tore Skogmans hjältar antagligen.
/ Snuggels
gdaily
#801 Dec 2009, 00:04
Det är faktiskt inte 5050s fel, utan vi på lagpokernätet:
1) Hade hoppats kunna lancera svensk/norsk/finsk version samtidigt som nylanseringen på 5050. Det visar sig att texterna finns sparade på två sett i klienten, och vi har fått ut översättningsmöjligheter till det ena, och klurar på det andra atm. Det påverkar förvisso inte smyglanseringen på 5050 och Prosharks, men det påverkar 5050s "storlancering" utanför Sharks. Ni klarar er ju med engelska vet vi, så vi skjuter på språkstödet några veckor.
2) Det andra var grafiken, där har vi en 5050-brandad klient uppe. Såklart finns det lite småpyssel kvar där, men det ska snart vara klart. Mattias eller Pierre får ta beslutet om de vill lägga ut en länk för "testnedladdningar", det kan nog vara bra att få in användarsynpunkter.
3) Stora problemet var däremot attvi ville få till automatöverföring från cashierena, det är detta som tagit tid. Vi har ännu inte lyckats helt, men vi kommer att lösa detta. Under tiden så har vi en "fullösning" som vi är säkra på att Prosharkarna är intelligenta nog att klara av, och det är att man köper turneringsbiljetter på ett eller annat sätt i 5050-shoppen, alternativt ber om en manuell överföring av stålar.
Vi borde snart vara klara
/Ola
1) Hade hoppats kunna lancera svensk/norsk/finsk version samtidigt som nylanseringen på 5050. Det visar sig att texterna finns sparade på två sett i klienten, och vi har fått ut översättningsmöjligheter till det ena, och klurar på det andra atm. Det påverkar förvisso inte smyglanseringen på 5050 och Prosharks, men det påverkar 5050s "storlancering" utanför Sharks. Ni klarar er ju med engelska vet vi, så vi skjuter på språkstödet några veckor.
2) Det andra var grafiken, där har vi en 5050-brandad klient uppe. Såklart finns det lite småpyssel kvar där, men det ska snart vara klart. Mattias eller Pierre får ta beslutet om de vill lägga ut en länk för "testnedladdningar", det kan nog vara bra att få in användarsynpunkter.
3) Stora problemet var däremot attvi ville få till automatöverföring från cashierena, det är detta som tagit tid. Vi har ännu inte lyckats helt, men vi kommer att lösa detta. Under tiden så har vi en "fullösning" som vi är säkra på att Prosharkarna är intelligenta nog att klara av, och det är att man köper turneringsbiljetter på ett eller annat sätt i 5050-shoppen, alternativt ber om en manuell överföring av stålar.
Vi borde snart vara klara
/Ola
KillerBoo
#901 Dec 2009, 00:48
#5 Den därförklaringen känner jag igen... från en site som hette Simbapoker. Dom hade också "Problem med mjukvaran" som heller inte var "100% färdig". Även där var det "inte deras fel" och dom hade också ganska halvtaskiga ursäkter för att inte hålla spelarna uppdaterade om vad som hände. Ytterligare likheter är att inte heller i det fallet fick någon veta vad som hände/inte hände innan det startades trådar om det...
OK, nu har ju Ola kommit med ett klarläggande, men i mina ögon är det inte vems felet är som är det primära. Inte heller vari felet ligger, utan helt enkelt sättet som det tigs ihjäl. Som om spelarna inte är värda att få veta vad som händer. Den här tråden skull,e inte startats av Deca utan av 5050
OK, nu har ju Ola kommit med ett klarläggande, men i mina ögon är det inte vems felet är som är det primära. Inte heller vari felet ligger, utan helt enkelt sättet som det tigs ihjäl. Som om spelarna inte är värda att få veta vad som händer. Den här tråden skull,e inte startats av Deca utan av 5050
RoccoSiffredi
#1001 Dec 2009, 00:49
#7 pls inget stör oss, vi e i toppform dag ut o dag in med alkohol på helgerna i mindre mått.
PederMansson
#1101 Dec 2009, 09:23
#9 Jämförelsen med Simbapoker är kanske inte den bästa, till och med riktigt dålig tycker jag.
Det handlar inte heller om att "tiga ihjäl" någonting, utan om att man inte har något fast datum att komma med.
Du har dock helt rätt i att vi absolut inte ska lova någon tid utan att följa upp det, om det nu blir förseningar, oavsett anledningen till förseningen och oavsett vad det gäller.
Det handlar inte heller om att "tiga ihjäl" någonting, utan om att man inte har något fast datum att komma med.
Du har dock helt rätt i att vi absolut inte ska lova någon tid utan att följa upp det, om det nu blir förseningar, oavsett anledningen till förseningen och oavsett vad det gäller.
RoccoSiffredi
#1201 Dec 2009, 12:05
#11 Är väl inte hela världens undergång pga av att ni har strul o sånnt e normalt, men det borde kommit upp tydligare trådar om att ni har probs.
Först går man ut med lagpoker startar sen hör man ingenting på 2 månader, då vi ex fixade laget o allt.
Lycka till med att få igång det nu,
Först går man ut med lagpoker startar sen hör man ingenting på 2 månader, då vi ex fixade laget o allt.
Lycka till med att få igång det nu,
KillerBoo
#1301 Dec 2009, 13:26
#11 Jo, jag vet att jämförelsen haltar något men som jag sa på slutet av mitt inlägg, det var inte vems felet var, eller vari felet låg eller berodde på som jag klankade ner på, utan just det där att ni först säger att det är på gång, sen är det jättenära... o sen har ni en turre med biljetter till första lagpokertävlingen.. för att sen helt gå under jorden i ärendet. DET tycker jag är att tiga ihjäl problemet.
Tequila
#1401 Dec 2009, 13:38
#13 Jag antar att du bara driver med alla i tråden för det är ju helt omöjligt att du menar allvar och inte kan släppa detta efter ovanstående förklaringar....
Sen kanske inte alla förstår att du troligtvis skämtar men det känns som att det räcker nu?!
Hitta gärna på någon nytt roligt att tjöta om. ;)
Skål!
Sen kanske inte alla förstår att du troligtvis skämtar men det känns som att det räcker nu?!
Hitta gärna på någon nytt roligt att tjöta om. ;)
Skål!
KillerBoo
#1501 Dec 2009, 18:37
Eeeeehhhhh....?
Har du skålat en ggn för mkt redan eller fattar duy verkligen inte vad jag säger? Antar att du inte sett fram emot nån lagpoker som skulle startat för nån månad sen? men vaffan, skål ändå
Har du skålat en ggn för mkt redan eller fattar duy verkligen inte vad jag säger? Antar att du inte sett fram emot nån lagpoker som skulle startat för nån månad sen? men vaffan, skål ändå
PederMansson
#1601 Dec 2009, 18:48
#13 Det tycker inte jag, även om jag förstår att det kan uppfattas så om inte information går ut som det ska.
I detta ärende har som sagt informationsflödet havererat, vilket jag ber om ursäkt för. Jag är dock ganska övertygad om att våra spelare tycker att informationsflödet generellt via mail är fullt godkännt. (såvida man kollar sin mail, i vassa fall även spamfilter).
#15 lol =)
I detta ärende har som sagt informationsflödet havererat, vilket jag ber om ursäkt för. Jag är dock ganska övertygad om att våra spelare tycker att informationsflödet generellt via mail är fullt godkännt. (såvida man kollar sin mail, i vassa fall även spamfilter).
#15 lol =)
deca7068
#1701 Dec 2009, 19:30
Var nyss inne på 5050pokers hemsida för att se dagens spel. 2009-12-01: 19:29:01
Tip of the day - Do the Meegah Mooooooooolaaaaah!!!!
Tournaments today:
GMT 16:30 - 5050 Freeroll
GMT 17:00 - 5050 Holdem
GMT 18:00 - 5050 2-step (part II)
GMT 19:00 - 5050 Teampoker kick-off
GMT 17:00 - 5050 Sunday warm-up satellite
Best regards
5050poker
Tip of the day - Do the Meegah Mooooooooolaaaaah!!!!
Tournaments today:
GMT 16:30 - 5050 Freeroll
GMT 17:00 - 5050 Holdem
GMT 18:00 - 5050 2-step (part II)
GMT 19:00 - 5050 Teampoker kick-off
GMT 17:00 - 5050 Sunday warm-up satellite
Best regards
5050poker
5050poker
#1801 Dec 2009, 19:41
#17 - Hej, vi upptäckte detta tidigare i dag att det på något underligt sätt har smugit sig in gammal felaktig information under den knappen i dag. Våra tekniker håller dock på att uppdatera detta så i morgon hoppas vi att felet ska vara fixat. Du kan till dess se dagens turneringar i pokerklienten.
Ha en bra kväll!
Mvh, 5050poker
Ha en bra kväll!
Mvh, 5050poker
KillerBoo
#1901 Dec 2009, 19:52
#16 Jaja Apology accepted s.a.s
I mitt fall är det dock så att lagpokern blir min 5050-debut varför jag inte hade nåt annat än den uteblivna infon att referera till. Ha en bra kväll
I mitt fall är det dock så att lagpokern blir min 5050-debut varför jag inte hade nåt annat än den uteblivna infon att referera till. Ha en bra kväll
TheKicker
#2002 Dec 2009, 05:25
Snälla 5050 att ni orkar ursäkta er hela tiden. Finns ju ingen som tar er på allvar längre. Ni gör ju INGET rätt längre. Ett råd: Lova ALDRIG nått ni inte kan hålla. Detta har ni missat i 2 års tid. Säger ni t.ex att lagpokern skall vara igång i början av Nov, så får ni hålla det. Ni misslyckas gång på gång, med detta. Säg inget innan det är KLART.
ickenyfiken
#2102 Dec 2009, 12:20
#20 samma poäng som jag försöker få Prosharks att förstå i tråden "POC?"
Att det skall vara så svårt.
Att det skall vara så svårt.