Käste nyss en kommentar av Nadir där han skrev att han tyckte Prosharks var årets pokerforum. Men visst fan ska vi väl ha en tråd om detta, kanske finns något praktpucko som tycker annat, vi får väl se.
2+2
Prosharks
Pokerforum
Flashback-poker
Cardwolves
Pokerfiskar
Prosharks är den solklara vinnaren för min del, resten är jag bannad på. Nädå, men Prosharks är det forumet jag hållt mig till i år. Så det är bara att fylla på med argument och sågningar, så får vi se var det hela slutar...
2+2
Prosharks
Pokerforum
Flashback-poker
Cardwolves
Pokerfiskar
Prosharks är den solklara vinnaren för min del, resten är jag bannad på. Nädå, men Prosharks är det forumet jag hållt mig till i år. Så det är bara att fylla på med argument och sågningar, så får vi se var det hela slutar...
782
Bergman
#230 Dec 2009, 03:38
Har hört rykten om att man inte bara kastar skit på pokerfiskar utan även diskuterar en del poker, så får bli dom för min del.
PxKx
#430 Dec 2009, 06:47
Skulle nog dessvärre säga pokerstrategy. Här finns så mycket offtopic.
DriveMyCar
#730 Dec 2009, 11:05
Hur kan det bästa pokerforumet pokerpsychos inte ens finnas med bland de nominerade?? I brist på det får jag väl säga pokerfiskar....
edge
#830 Dec 2009, 12:03
För min del så är det PS man kollar men pratar mest poker med andra spelare över twitter, msn, skype etc.. Vi är ett gäng på ca 40 HU spelare på alla nivåer från $20 hu sng till $5600 hu sng som dagligen utbyter tips o tankar om poker utan att det blir massa jävla tjafs som det gärna blir på forum..
TheGrinders
#930 Dec 2009, 17:41
Är detta ett pokerforum?
Neh I vote for pf.nu
Neh I vote for pf.nu
JoakimGeigert
#1130 Dec 2009, 19:38
+2
+2
Lolo888
#1230 Dec 2009, 23:54
Med Westerlund så försvann ju expertisen som vi alla såg upp till här på prosharks. Med Geigert så försvann ju den naturlige ledaren vars egenskaper naturligt ledde till ordning och reda. Samtidigt så tror jag som Pierre att 2010 blir ett stort år för prosharks där vi tillsammans kan göra detta pokerforum till det bästa och mest trivsamma av dem alla.
Louise
#1331 Dec 2009, 00:33
Prosharks offcörse. Och va fan dillar ni om, klart PS är ett pokerforum! Ett litet familjärt sådant.
Westerlund
#1431 Dec 2009, 03:45
Tackar för komplimangen (om det nu var tänkt som en sådan).
Här har man inte varit inne på PS på hmmm, jag vet inte hur länge. Så kom jag plötsligt på att jag måste ju se efter hur det går för er här inne :)
Så är detta det första jag läser.
Vet inte om det är lika önskvärt nu för tiden som det en gång var, men jag lovar att försöka logga in lite oftare i framtiden :)
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Tackar för komplimangen (om det nu var tänkt som en sådan).
Här har man inte varit inne på PS på hmmm, jag vet inte hur länge. Så kom jag plötsligt på att jag måste ju se efter hur det går för er här inne :)
Så är detta det första jag läser.
Vet inte om det är lika önskvärt nu för tiden som det en gång var, men jag lovar att försöka logga in lite oftare i framtiden :)
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
rollo43
#1631 Dec 2009, 13:20
Alla pokerforum har ytterst till uppgift att ragga spelare till partner skins utom Prosharks som alltid går sin (någons) väg...och det spelar ingen roll om du gillar PS eller inte för om du tar den minsta lilla sidoväg så blir du påhoppad.
Nedan har jag klippt in några inlägg (tråd på PS) från en fd medlem (gissa vem), som faktiskt gillade PS men blev påhoppad direkt när "någon" inte gillade de vägar han tog även fast han gjorde det med smilis..
"xx | Mar 06 2007 15:59 | xxxx
#xx Prosharks utan xxxx är ungefär som Dallas utan JR, det skulle helt enkelt inte funka...:-) (obs smilisen...min kommentar)
Skämt åsido, jag har inte fått storhetsvansinne utan försöker bara påpeka två saker.
1. Ett forum/community behöver sina medlemmar bättre än medlemmarna behöver forumet/communityn. Med andra ord lite mer ödmjukhet skulle inte skada, då tänker jag främst på andra forum då jag som sagt jag tycker att Prosharks är det bästa forumet.
2. Med vissa undantag såsom t. ex skämt om homosexuella ska folk få skriva vad de vill, ingen ska sitta och bedöma vad som är intressant för andra eller inte. Låt var och en själv få göra sin egen bedömning.
Plus de som gnäller i sina bloggar över t. ex mig kan prova att själva skriva inlägg här. Lätt att moralisera och kasta skit på andra när man själv inte bidrar med någonting...
#zz. Men när någon av de "avancerade skribenterna" uttrycker sig typ: -Jag hoppas du dör i cancer din jävla idiot...Då är det helt okej?
#rr. Ja. Det är obegripligt för alla utom den innersta kretsen med ett antal tusen postningar var..Finns många liknande exempel
#xx Prosharks är i särklass det bästa forumet utan någon som helst tvekan, speciellt moderatorerna med theadmin och pokernick i spetsen har fattat att man ska hålla en mycket låg profil som moderator och radera bort inlägg endast i undantagsfall....
Mitt inlägg: Här kommer en kommentar av den alltid närvarande "tillrättavisaren" vilken gör att man ständigt överväger att slänga in oöverlagda kommentarer....
#yy xxxx... åter igen. Vi försöker inte ta på en för stor hatt, försök att inte själv göra det då... Varken vi eller du är unik i sig till den grund att allt står och faller.... Lägger vi ner så går medlemmarna ngn annanstan. Slutar du skriva så finns det plats för andra, så enkelt är det. Låt oss istället köra på i samma gamla fotspår med ett par reservationer givetvis... Prosharks går alltid sin egen väg ;)"
Nedan har jag klippt in några inlägg (tråd på PS) från en fd medlem (gissa vem), som faktiskt gillade PS men blev påhoppad direkt när "någon" inte gillade de vägar han tog även fast han gjorde det med smilis..
"xx | Mar 06 2007 15:59 | xxxx
#xx Prosharks utan xxxx är ungefär som Dallas utan JR, det skulle helt enkelt inte funka...:-) (obs smilisen...min kommentar)
Skämt åsido, jag har inte fått storhetsvansinne utan försöker bara påpeka två saker.
1. Ett forum/community behöver sina medlemmar bättre än medlemmarna behöver forumet/communityn. Med andra ord lite mer ödmjukhet skulle inte skada, då tänker jag främst på andra forum då jag som sagt jag tycker att Prosharks är det bästa forumet.
2. Med vissa undantag såsom t. ex skämt om homosexuella ska folk få skriva vad de vill, ingen ska sitta och bedöma vad som är intressant för andra eller inte. Låt var och en själv få göra sin egen bedömning.
Plus de som gnäller i sina bloggar över t. ex mig kan prova att själva skriva inlägg här. Lätt att moralisera och kasta skit på andra när man själv inte bidrar med någonting...
#zz. Men när någon av de "avancerade skribenterna" uttrycker sig typ: -Jag hoppas du dör i cancer din jävla idiot...Då är det helt okej?
#rr. Ja. Det är obegripligt för alla utom den innersta kretsen med ett antal tusen postningar var..Finns många liknande exempel
#xx Prosharks är i särklass det bästa forumet utan någon som helst tvekan, speciellt moderatorerna med theadmin och pokernick i spetsen har fattat att man ska hålla en mycket låg profil som moderator och radera bort inlägg endast i undantagsfall....
Mitt inlägg: Här kommer en kommentar av den alltid närvarande "tillrättavisaren" vilken gör att man ständigt överväger att slänga in oöverlagda kommentarer....
#yy xxxx... åter igen. Vi försöker inte ta på en för stor hatt, försök att inte själv göra det då... Varken vi eller du är unik i sig till den grund att allt står och faller.... Lägger vi ner så går medlemmarna ngn annanstan. Slutar du skriva så finns det plats för andra, så enkelt är det. Låt oss istället köra på i samma gamla fotspår med ett par reservationer givetvis... Prosharks går alltid sin egen väg ;)"
JoakimGeigert
#1731 Dec 2009, 14:02
http://www.prosharks.com/forum/tourname … ad/310801/
Detta kännetecknar ett fungerande community. Medlemmar som tar egna initiativ och ordnar träffar för likasinnade.
Ungefär samma saker sker förhoppningsvis på ett frimärks- landhockey- eller ett fallskärmsdito. Det gäller att ha kul också, glöm aldrig det gnällspikar ;)
Gott Slut och Gott Nytt 2havsöring10
Detta kännetecknar ett fungerande community. Medlemmar som tar egna initiativ och ordnar träffar för likasinnade.
Ungefär samma saker sker förhoppningsvis på ett frimärks- landhockey- eller ett fallskärmsdito. Det gäller att ha kul också, glöm aldrig det gnällspikar ;)
Gott Slut och Gott Nytt 2havsöring10
rollo43
#1831 Dec 2009, 14:11
Visst fan jag sa inte vilket forum jag själv tycker är bäst. När jag började på PS så var de överlägset bäst.
Men efter att hand, så har PS både släppt ifrån sig och bannat profiler som tillförde PS mycket.
Igår betalade tex Poker.se Redakrtörn Erik Rosenberg (Valterego)för att skriva i en annonsbilaga i Aftonbladet, som RedKings mlf säkert har betalat närmare en mille för att få publicerad.
Andra som jag saknar är Parre, LappRolf, Antikrist mfl ..listan kan bli mycket lång. På Poker.se kan jag förutom Erik, läsa LappRolf, Ola mfl
Det är tråkigt att inte kunna läsa här vad dessa profiler skriver. Jag får finna mig i PS och även 5050:s MLM liknande affärsupplägg.
Framtiden får utvisa om den väg ägaren till PS valt att gå kommer att lyckas,
#14 Har du lämnat "Bert Karlssons" pokerforum Lassur.se efter att Bet4E köpts upp av Circlebet, som häckar på made4player.com och som har SvS som partner(hur fan nu det gått till).
http://www.lassur.se/page.aspx?id=152
Men efter att hand, så har PS både släppt ifrån sig och bannat profiler som tillförde PS mycket.
Igår betalade tex Poker.se Redakrtörn Erik Rosenberg (Valterego)för att skriva i en annonsbilaga i Aftonbladet, som RedKings mlf säkert har betalat närmare en mille för att få publicerad.
Andra som jag saknar är Parre, LappRolf, Antikrist mfl ..listan kan bli mycket lång. På Poker.se kan jag förutom Erik, läsa LappRolf, Ola mfl
Det är tråkigt att inte kunna läsa här vad dessa profiler skriver. Jag får finna mig i PS och även 5050:s MLM liknande affärsupplägg.
Framtiden får utvisa om den väg ägaren till PS valt att gå kommer att lyckas,
#14 Har du lämnat "Bert Karlssons" pokerforum Lassur.se efter att Bet4E köpts upp av Circlebet, som häckar på made4player.com och som har SvS som partner(hur fan nu det gått till).
http://www.lassur.se/page.aspx?id=152
DrSnuggels
#1931 Dec 2009, 15:19
Swedish Santas! Har aldrig funnits ett pokerforum med så hög kvalitet någonsin.
/ Snuggels
/ Snuggels
Westerlund
#2231 Dec 2009, 16:24
Jag har en fråga som är väldigt off topic men som kanske kan besvaras snabbt bara.
Vad betyder den gula pricken under våran bild och vad betyder sedan siffran som står efter?
Tack för hjälpen
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Vad betyder den gula pricken under våran bild och vad betyder sedan siffran som står efter?
Tack för hjälpen
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Westerlund
#2331 Dec 2009, 16:27
Ja,jag har inget att göra med dom längre. Sedan Bet4e köptes upp så har det väl inte hänt så mycket mellan oss.
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Ja,jag har inget att göra med dom längre. Sedan Bet4e köptes upp så har det väl inte hänt så mycket mellan oss.
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
JoakimGeigert
#2431 Dec 2009, 16:27
#22 Det betyder att solen vrider sig 380 grader runt din axel Micke ;)
Fasen vad snabbt du kom in här så fort det skrevs Westerlund i en tråd...hehehe Google?
Fasen vad snabbt du kom in här så fort det skrevs Westerlund i en tråd...hehehe Google?
rollo43
#2531 Dec 2009, 16:44
#19 Var Swedish Santas ett forum?
Vad jag minns så var det fyra pokerproffs som skrev läsvärda artiklar, som passande både den duktige spelaren och nybörjaren. Sajten bestod mest av dagböcker, det vi idag kallar bloggar...rätta mig om jag har fel / Gott Nytt År
Vad jag minns så var det fyra pokerproffs som skrev läsvärda artiklar, som passande både den duktige spelaren och nybörjaren. Sajten bestod mest av dagböcker, det vi idag kallar bloggar...rätta mig om jag har fel / Gott Nytt År
DrSnuggels
#2631 Dec 2009, 16:58
#25 Där fanns legender som Sonnert, tobbe, krullet och Sargon Ruya. Även ett familjärt jidderforum med kompetent pokerfolk. Man skulle säga att klassen va så hög att man käkade sådana som myran till frukost.
Gott nytt Rolf!
/ Snuggels
Gott nytt Rolf!
/ Snuggels
Westerlund
#2731 Dec 2009, 17:21
Nej det var faktiskt inte google som var orsaken.
Det var faktiskt ett gammalt sms jag en gång fick av en medlem här inne som gjorde mig oerhört glad. Och när jag "rensade" min mobil på gamla sms så hittade jag detta och läste det igen och blev lika glad igen :)
Då kom jag på att jag måste ju gå in och kika lite för att hålla mig lite uppdaterad :)
Men jag har fortfarande inte fått något svar på de gula prickarna. Jag kan också tänka mig att det är dessa ni kallar bandybollar? Men jag är inte säker.
Men har någon lust att förklara vad detta är och hur det funkar så skulle jag vara tacksam.
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Nej det var faktiskt inte google som var orsaken.
Det var faktiskt ett gammalt sms jag en gång fick av en medlem här inne som gjorde mig oerhört glad. Och när jag "rensade" min mobil på gamla sms så hittade jag detta och läste det igen och blev lika glad igen :)
Då kom jag på att jag måste ju gå in och kika lite för att hålla mig lite uppdaterad :)
Men jag har fortfarande inte fått något svar på de gula prickarna. Jag kan också tänka mig att det är dessa ni kallar bandybollar? Men jag är inte säker.
Men har någon lust att förklara vad detta är och hur det funkar så skulle jag vara tacksam.
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
amis
#2831 Dec 2009, 17:30
#27 Nu har du en bandyboll också, Micke. :)
Dom gula bollarna kan du läsa om här.
http://www.prosharks.com/news/1239/
// Z
Dom gula bollarna kan du läsa om här.
http://www.prosharks.com/news/1239/
// Z
Westerlund
#2931 Dec 2009, 17:44
Tack för hjälpen. Jag är nog lite korkad dock för jag förstår inte riktigt ändå, trots att jag läste den lilla info:n som fanns under länken.
men jag klarar mig säkert ändå utan att helt förstå detta :)
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Tack för hjälpen. Jag är nog lite korkad dock för jag förstår inte riktigt ändå, trots att jag läste den lilla info:n som fanns under länken.
men jag klarar mig säkert ändå utan att helt förstå detta :)
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
No1jkpg
#3101 Jan, 19:42
Lägger till några ner forum på listan=)
1.wwww.Donkr.se
2.www.Svenskaspelare.se
1.wwww.Donkr.se
2.www.Svenskaspelare.se
nexra
#3302 Jan, 13:00
Vilka underbara tider det va
Kommer ihåg när krullet inför min första liveturre bjöd på liveskola, där han bland annat lärde ut det berömda fantomenansiktet.
Att man sedan blev nerstirrad i fem minuter och bara tänkte på dom visa orden och inte visade en min för att sedan visa upp bluffen och skapa krigsstämning i lokalen va ju helt underbart.
Måste också ge props till det bästa blogginlägget någonsin,
Orvkarkalle bjuder på fest i Vegas, skrivet med både kärlek och humor.
Vilka underbara tider det va
Kommer ihåg när krullet inför min första liveturre bjöd på liveskola, där han bland annat lärde ut det berömda fantomenansiktet.
Att man sedan blev nerstirrad i fem minuter och bara tänkte på dom visa orden och inte visade en min för att sedan visa upp bluffen och skapa krigsstämning i lokalen va ju helt underbart.
Måste också ge props till det bästa blogginlägget någonsin,
Orvkarkalle bjuder på fest i Vegas, skrivet med både kärlek och humor.
StefanOdelberg
#3503 Jan, 00:59
Gott att du är tillbaka Westerlund :) !
Gula pricken, tryck på den så tror jag att det förklarar sig ;)
Gula pricken, tryck på den så tror jag att det förklarar sig ;)
StefanOdelberg
#3603 Jan, 01:00
#34 ha ha ha ha ha
DrSnuggels
#3703 Jan, 01:12
#33 Det var tider det! Krullet var ju den som var mest aktiv och hjälpsam. Orvarkalle var väl från Lund eller? Sedan fanns det nån snubbe som kallades jellesi eller nåt. Festlig prick i.a.f.
/ Snuggels
/ Snuggels
DanielOrtega
#3903 Jan, 17:50
#33 jag kan bara hålla med! Den bloggen var verkligen kanon:-)
Jellesi var en annan av profilerna....... men, faktum är att det fanns ett rejält stycke läsvärda profiler på Santas. Aktiviteten på forumet var ganska låg, men kvalitén desto högre
Jellesi var en annan av profilerna....... men, faktum är att det fanns ett rejält stycke läsvärda profiler på Santas. Aktiviteten på forumet var ganska låg, men kvalitén desto högre