på Aftonbladet hittade jag en intressant rubrik:
"Därför nobbade jag poker i tv".
William Thorson talar ut om varför han nobbade årets High Stakes Poker.
Så här står det:
"Jag fick själv en förfrågan om att delta i den här säsongen, men tackade nej eftersom jag tyckte att det var lite dåligt värde."
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Tillåt mig att skratta : :)
"Lite dåligt värde". Ja, det kan man väl kalla det. Är man fisk vid ett bord så är det "lite dåligt värde" vid bordet.
Men vem vill gå ut i tidningen och säga sanningen om hur bra man är. Det är ju svårt att kläcka ur sig att man inte ville vara med pga man är för dålig plus att man inte har bankrulle för att anta utmaningen.
William har nog gjort årets "statement" än så länge.
"Därför nobbade jag poker i tv".
William Thorson talar ut om varför han nobbade årets High Stakes Poker.
Så här står det:
"Jag fick själv en förfrågan om att delta i den här säsongen, men tackade nej eftersom jag tyckte att det var lite dåligt värde."
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Tillåt mig att skratta : :)
"Lite dåligt värde". Ja, det kan man väl kalla det. Är man fisk vid ett bord så är det "lite dåligt värde" vid bordet.
Men vem vill gå ut i tidningen och säga sanningen om hur bra man är. Det är ju svårt att kläcka ur sig att man inte ville vara med pga man är för dålig plus att man inte har bankrulle för att anta utmaningen.
William har nog gjort årets "statement" än så länge.
80
hasten
#219 Feb, 15:57
ska man skämmas för att vara fisk på ett sådant bord???jävlar va dum
masken81
#319 Feb, 16:03
Jadu herr trådskapare, du har gett ordet efterbliven ett ansikte. Det är ju exakt därför han skriver som han gör...det kallas dåligt värde om man inte anse sig ha nån vidare edge, dvs det är jävligt svårt att göra deg med den uppställningen.
William känner ju garanterat att det finns bättre sätt att göra pengar, framförallt lättare sätt.
Jisses alltså, än är inte den siste idioten född.
William känner ju garanterat att det finns bättre sätt att göra pengar, framförallt lättare sätt.
Jisses alltså, än är inte den siste idioten född.
mackan996
#419 Feb, 16:31
firsov
#519 Feb, 16:31
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL = laugh out out out out out out out out out out out out out out out out out out out loud?
Or?
Or?
TheYeager
#619 Feb, 17:08
#3 Haha. Ja du Masken. Med tanke på bilden du har så verkar du ha hunnit före mig.....tänker på "efterblivenheten", om du inte skulle förstå. Man vet ju aldrig.
Det du inte fattar i Williams uttalande är att han vill verka tillräckligt bra och vill folk tro att han har rulle men vill inte pga "lite dåligt värde". Om du funderar lite till så inser nog tom du att han inte vill framstå som en sämre och fattigare spelare.
Det du inte fattar i Williams uttalande är att han vill verka tillräckligt bra och vill folk tro att han har rulle men vill inte pga "lite dåligt värde". Om du funderar lite till så inser nog tom du att han inte vill framstå som en sämre och fattigare spelare.
Quiksilver
#719 Feb, 17:15
Det jag inte fattar är varför man skapar en tråd där man hånar en av Sveriges största lirare?
edge
#819 Feb, 17:27
Varför är han ens inbjuden? Tråkigare o drygare person får man leta efter.. Må vara duktig o flinar fint på alla reklamsidor men njae har inget där att göra.. Håll dig till tourney spelet Wille..
Bomull
#919 Feb, 18:06
Dryg???
Berätta gärna för jag har totalt motsatt bild av william. Eller sticker det bara lite i ögonen?
Men visst, man behöver ju inte vara direkt smart för att inse att han inte har lika stor rulle som durrr, Antonius och grabbarna. Men nämn EN svensk spelare som har det? O nej, inte blom heller. Ännu.
#6 du fattar ju fortfarande inte vad som menas med "dåligt värde" fast masken har förklarat så på frågan om vem som är efterbliven gör du ju ett starkt intryck.
Berätta gärna för jag har totalt motsatt bild av william. Eller sticker det bara lite i ögonen?
Men visst, man behöver ju inte vara direkt smart för att inse att han inte har lika stor rulle som durrr, Antonius och grabbarna. Men nämn EN svensk spelare som har det? O nej, inte blom heller. Ännu.
#6 du fattar ju fortfarande inte vad som menas med "dåligt värde" fast masken har förklarat så på frågan om vem som är efterbliven gör du ju ett starkt intryck.
Lolo888
#1019 Feb, 18:49
Det är lite skillnad på "jag har inte ett skit där att göra" och "jag tyckte att det var lite dåligt värde." Det är väl snarare det som 1 försöker belysa?
myran2
#1119 Feb, 18:49
#9, Sagström.
Förvånar mig att William tackar nej. Pengar går väl att få ihop och till och med jag tycker att värdet är helt stört.
Förvånar mig att William tackar nej. Pengar går väl att få ihop och till och med jag tycker att värdet är helt stört.
hasten
#1219 Feb, 18:59
#9 Sagström?
tror faktiskt Isildur har rulle till de, har man råd att köpa lägenhet på avenyn lär man ju inte va pank
tror faktiskt Isildur har rulle till de, har man råd att köpa lägenhet på avenyn lär man ju inte va pank
svea_rike
#1319 Feb, 19:20
Myran, vilka spelare syftar du på när du säger att William borde ha ett "stört värde" att spela?
Hur ser Sagströms resultat ut nuförtiden btw? Är han nummer 1 i Sverige fortfarande?
Hur ser Sagströms resultat ut nuförtiden btw? Är han nummer 1 i Sverige fortfarande?
Bomull
#1419 Feb, 20:23
#11.
Ok, där har vi undantaget.
Sagström torde vara god för en rejäl slant.
Ok, där har vi undantaget.
Sagström torde vara god för en rejäl slant.
masken81
#1519 Feb, 21:16
Ne du TS...imo är detta en semitrolltråd.
Myran# Seriöst? Hur kan du tycka det är ett stört värde? Ok att du är king lixom men här är vi löjligt oense.
Myran# Seriöst? Hur kan du tycka det är ett stört värde? Ok att du är king lixom men här är vi löjligt oense.
TheYeager
#1619 Feb, 21:17
#7 Han må vara en bra?? spelare men jag tål inte honom. Har dock aldrig träffat honom så man kan ha fel men har läst hans bloggar och det verkar vara en jävligt bortskämd unge.
#9 Du sitter nog på samma hem som Masken så det är väl ingen överraskning att du håller med honom....
#10 Du förstod exakt det jag menade.
#9 Du sitter nog på samma hem som Masken så det är väl ingen överraskning att du håller med honom....
#10 Du förstod exakt det jag menade.
masken81
#1819 Feb, 22:16
lol..."#7 Han må vara en bra?? spelare men jag tål inte honom. Har dock aldrig träffat honom så man kan ha fel men har läst hans bloggar och det verkar vara en jävligt bortskämd unge."
Du e smart...kanske skall träffa han först, sen kan du ju säga va du vill?
Du e smart...kanske skall träffa han först, sen kan du ju säga va du vill?
myran2
#1919 Feb, 23:15
Oftast är det ju ruggigt bra spelare men de spelar extremt kallt. Troligtvis beroende på att det går så långsamt.
Då och då får man se bra spel men i typ varje hand är det någon som gör något supertomtigt.
Då och då får man se bra spel men i typ varje hand är det någon som gör något supertomtigt.
Borsten
#2019 Feb, 23:25
#16 Bry dig int om Masken han har det lite jobbigt just nu. Permissionen från ätstörningsenheten är snart slut. Söndag kväll ska han inställa sig igen.
pfax
#2220 Feb, 00:53
Måste fan hålla med myran här även fast jag själv skulle tillföra ännu mer värde!
myran2
#2320 Feb, 01:14
For the record så tror jag inte att det är sant att William tackat nej till HSP. Förmodligen har han inte fått frågan.
svea_rike
#2420 Feb, 01:28
Det enda vi kan vara säkra på är att om han nu fått frågan så har nog inte Thorsson rört sig fysiskt så snabbt tidigare som när han kuta till datorn för att blogga om skiten.
edge
#2620 Feb, 01:40
#23 Vakna!! Har inte fått frågan??
Kolla upp lite innan du "tror"..
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet … D39AAE3Ff?
"Har du några planer på att ställa upp i High stakes poker show?
William: Hej! Nej inte direkt faktiskt. Jag har blivit inbjuden och tackat nej faktiskt. Hade det varit Omaha hade jag nog ställt upp, jag är inte något större fan av cashgame NL, och dessutom är motståndet inget direkt value. Men man vet aldrig, kanske dyker man upp i rutan i framtiden, som sagt osvuret är bäst.
"
Kolla upp lite innan du "tror"..
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet … D39AAE3Ff?
"Har du några planer på att ställa upp i High stakes poker show?
William: Hej! Nej inte direkt faktiskt. Jag har blivit inbjuden och tackat nej faktiskt. Hade det varit Omaha hade jag nog ställt upp, jag är inte något större fan av cashgame NL, och dessutom är motståndet inget direkt value. Men man vet aldrig, kanske dyker man upp i rutan i framtiden, som sagt osvuret är bäst.
"
viktors
#2720 Feb, 14:39
#26 Edge är du försvarsadvokat?
Person1: jag har blivit tillfrågad om att åka till månen för att knulla alla fröken Sverige vinnare sen 93 o framåt.
Person2: jag tror inte det är sant.
Edge: Inte sant! Det måste va sant!, han har ju sagt det.
Person1: jag har blivit tillfrågad om att åka till månen för att knulla alla fröken Sverige vinnare sen 93 o framåt.
Person2: jag tror inte det är sant.
Edge: Inte sant! Det måste va sant!, han har ju sagt det.
Bergman
#2820 Feb, 14:53
#9 Ingvar har deg.
Jag får nog ta och hålla med mr Myra. Givet att det är bra lirare. Men halva programmet går numera ut på att promota sej själv. Själva pokerspelandet har hamnat i andra hand.
Jag tror inte Wille är sugen helt enkelt. Sen får man tänka på att Dollface bor i Sthlm - lång mellan Vegas och Sthlm.
// Bergman
Jag får nog ta och hålla med mr Myra. Givet att det är bra lirare. Men halva programmet går numera ut på att promota sej själv. Själva pokerspelandet har hamnat i andra hand.
Jag tror inte Wille är sugen helt enkelt. Sen får man tänka på att Dollface bor i Sthlm - lång mellan Vegas och Sthlm.
// Bergman
amexos
#2920 Feb, 15:16
#23 nu kommer jag inte håg de exakta detaljerna kring detta och var jag läste det, men det ryktades ju iaf att Stars backat HSP den här säsongen och att folk var rädda att FTP inte skulle låta sina proffs vara med osv. Om det stämmer att Stars backar HSP, vilket det nog kan göra med tanke på Negreanus inslag i första avsnittet, så är det väl mkt troligt att William som är av deras proffs blir tillfrågad och de gärna vill se sina egna loggor kring bordet?
edge
#3020 Feb, 17:29
Bra o sakligt svar................
Ha en fortsatt trevlig vecka!
/ Edge
Bra o sakligt svar................
Ha en fortsatt trevlig vecka!
/ Edge
myran2
#3121 Feb, 12:15
Jag håller med om att det är troligt. Jag har bara väldigt svårt att tänka mig att William skulle tacka nej.
Jag håller med om att det är troligt. Jag har bara väldigt svårt att tänka mig att William skulle tacka nej.
pokman
#3221 Feb, 12:35
Jag tro inte william skulle göra bort sig på HSP, men som sakt är han en omaha spelare när det kommer till cg. O rulle har han till att spela mot dom.
amexos
#3321 Feb, 13:12
#31 kanske inte känner William tillräckligt bra men det känns som hans förklaring överensstämde med hans pokerskills. Han spelar ju i princip bara omaha cash games och om man jämför med en spelare som Zigmund som oxå bara spelar omaha cg så tar ju William ett mognare beslut som kliver. Zigmund imponerade ju knappast i HSP. Nu tror jag iofs att William skulle klara sig bra även i det sällskapet, men han kanske tycker det är för högt game mot relativt bra motstånd?
TheYeager
#3424 Feb, 10:10
Läste precis Ken Lennaards blogg om snorisen Thorsson. Hahaha. Läsvärd och underhållande blogg. Jag verkar inte vara ensam om att tycke att Thorsson är en snorvalp. Sen verkar vi två inte heller vara ensamma om mna läser kommentarer folk skriver om Thorsson.
1 bra kommentarer:
"Tror att Lina är den enda som tycker om honom även om hon är tvungen att skriva gott om honom pga Stars. "
"
1 bra kommentarer:
"Tror att Lina är den enda som tycker om honom även om hon är tvungen att skriva gott om honom pga Stars. "
"
pokman
#3524 Feb, 11:56
LOL. Ken Lennaard är en pajas, han snacka mycket skit. Och kalla Thorsson snorvalp herregud. #34 VF har du i mot Thorsson?? när Ken vann en turre för ett tag sen vill han inte prata med firstpoker om vinnsten, det kalla jag EGO.
svea_rike
#3624 Feb, 12:07
pokman, håller med i varenda stavelse och icke stavelse, som vanligt!
Trash
#3724 Feb, 13:31
#35 Jag förstår att Ken inte ville tala med firstpoker, det hade inte jag heller gjort. Är man intresserad av att leva utan att vara "in the spotlight" så gör man vad man kan genom att hålla käft och låta de som vill ta plats i rampljuset göra det...
myran2
#3824 Feb, 15:15
Sen när är Ken intressarad av ett leva utan att vara "in the spotlight". Killen har varit med i två dokusåpor, halsat en flaska vin i tv, kommenterat poker m.m. Listan kan göras hur lång som helst.
Den enda svenska kändisen som har lika många narcissistiska drag är Björn Ranelid.
Sen när är Ken intressarad av ett leva utan att vara "in the spotlight". Killen har varit med i två dokusåpor, halsat en flaska vin i tv, kommenterat poker m.m. Listan kan göras hur lång som helst.
Den enda svenska kändisen som har lika många narcissistiska drag är Björn Ranelid.
svea_rike
#3924 Feb, 16:05
Ken Lennaárd skulle sälja hela familjeträdet för ett sponsorkontrakt inkluderat en bloggplats på aftonbladet.
TheYeager
#4024 Feb, 16:38
#39. Haha, samma sak med Thorsson = ännu större anledning till att tvivla på om han har fått förfrågan om HS eller ej.
pokman
#4124 Feb, 17:02
#40 vf skulle han inte fått frågan att vara med?? som han sj sa, hade det varit omaha spel så hade han nog tackat ja. Ken kommer inte att få frågan att vara med i hsp. Sen om han tar vin el varit med i tv skit vem bry sig. Alla andra poker spelare kan prata om dom vinner, men Ken är ett ego o tro att han är något.
tummenupp
#4224 Feb, 17:59
Hörde honom i livefeeden från ept dkk. Han lät faktiskt dryg!
Men hans efterfest på djurgårn är lite som kennys vinare: evighetsfrikort- killen e cool.
Men hans efterfest på djurgårn är lite som kennys vinare: evighetsfrikort- killen e cool.
MoneyMan78
#4413 Mar, 11:33
att han inte uttalar sig i first har nog med intresset i pokermagazine att göra...
och klart thorsson fått frågan ang hsp med tanke på att hans sponsorer är just spons i hsp denna säsong som folk sagt innan..och ville han spela så hade nog pokerstars myntat lite inköp till han
och klart thorsson fått frågan ang hsp med tanke på att hans sponsorer är just spons i hsp denna säsong som folk sagt innan..och ville han spela så hade nog pokerstars myntat lite inköp till han
Westerlund
#4513 Mar, 13:50
Alltså det förvånar mig att ingen har lyckats komma fram till rätt anledning här?
Om Wille är dryg eller inte är upp till var och en att ta sin egen ställning till.
Men säger han att han har blivit inbjuden till HSP så har han garanterat det.
MEN !
Har det inte fallit någon i tanken att värdet inte blir så bra om han skall betala skatt 30% på alla potter han vinner sammtidigt som inga potter han förlorar är avdragsgilla?
William skulle kunna plussa $500 K på en sittning och sammtidigt gå BACK med de regler som gäller i sverige.
Och det är inte speciellt lätt att komma undan när skattemyndigheten kan sätta sig och titta på programmet heller. Och tro mig DET GÖR DOM.
Dom har gjort det i mitt fall och skulle knappast missa en sesion av HSP om en svensk ställde upp.
Och att det finns folk som fortfarande försöker försvara Ken är ju bara så oerhört patetiskt.
Men har man inget emot folk som inte har några problem med att lura sina vänner på några miljoner dollar och som dessutom beter sig som ett svin mot allt och alla, ja DÅ kan man ta kontakt med Ken och fråga om han vill ha en kompis. För det vill han nog då de flesta av hans f.d vänner har försvunnit ur hans liv.
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
Om Wille är dryg eller inte är upp till var och en att ta sin egen ställning till.
Men säger han att han har blivit inbjuden till HSP så har han garanterat det.
MEN !
Har det inte fallit någon i tanken att värdet inte blir så bra om han skall betala skatt 30% på alla potter han vinner sammtidigt som inga potter han förlorar är avdragsgilla?
William skulle kunna plussa $500 K på en sittning och sammtidigt gå BACK med de regler som gäller i sverige.
Och det är inte speciellt lätt att komma undan när skattemyndigheten kan sätta sig och titta på programmet heller. Och tro mig DET GÖR DOM.
Dom har gjort det i mitt fall och skulle knappast missa en sesion av HSP om en svensk ställde upp.
Och att det finns folk som fortfarande försöker försvara Ken är ju bara så oerhört patetiskt.
Men har man inget emot folk som inte har några problem med att lura sina vänner på några miljoner dollar och som dessutom beter sig som ett svin mot allt och alla, ja DÅ kan man ta kontakt med Ken och fråga om han vill ha en kompis. För det vill han nog då de flesta av hans f.d vänner har försvunnit ur hans liv.
Lycka till med pokern
/ Mikael Westerlund
MoneyMan78
#4613 Mar, 14:45
#45 intressant tanke som jag inte tänkt på ens ang thorsson
men ang ken så ska du nog inte kasta sten i glashus...
men ang ken så ska du nog inte kasta sten i glashus...
Lolo888
#4714 Mar, 03:01
#45 Det är bra Micke att du berättar för oss lite mer blåögda hur det fungerar med skatten.
Pokerockstar
#4814 Mar, 07:45
Jag har träffat Thorsson och jag har inget annat än positiva saker att säga om honom. Väldigt trevlig och respektfull, inte alls dryg eller "snorvalp".
Nä, den svenska typiska jantelagen lyser igenom på en del inlägg här.
(Sverige är ett av världens bästa länder. Jantelagen är dock ingen höjdare)
Nä, den svenska typiska jantelagen lyser igenom på en del inlägg här.
(Sverige är ett av världens bästa länder. Jantelagen är dock ingen höjdare)
byling
#4914 Mar, 12:00
Denna jantelag hit o dit.
Om nu vissa uppfattar William som dryg,så va har de med jantelagen att göra?
Har träffat honom på CC gbg, o jag uppfattade honom som dryg då, sedan har jag sett o läst saker av honom där jag uppfattat honom som avslappnad o trevlig.
Han kan väl vara både och?
Om nu vissa uppfattar William som dryg,så va har de med jantelagen att göra?
Har träffat honom på CC gbg, o jag uppfattade honom som dryg då, sedan har jag sett o läst saker av honom där jag uppfattat honom som avslappnad o trevlig.
Han kan väl vara både och?
Pokerockstar
#5014 Mar, 15:30
Jantelagen "Du ska inte vara mer än någon annan, inte sticka ut, inte skryta, utan du ska vara som andra är. Tro inte att du är nåt, den svenska avundsjukan.."
Det tycker jag lyser igenom solklart i denna tråden (i vissa inlägg alltså)
Självklart har alla rätt att tycka vad dom vill om Mr Thorsson.
Det tycker jag lyser igenom solklart i denna tråden (i vissa inlägg alltså)
Självklart har alla rätt att tycka vad dom vill om Mr Thorsson.