Första intervjun med Isildur1
Pokernews har gjort årets scoop:

http://www.pokernews.com/news/2009/12/p … n-7714.htm

Spännande!
Skriven av Colderose
22 Dec 2009, 19:14

beauty
#222 Dec 2009, 19:21
Du fick berömm för du googlat (bandyboll) efter killen som jag hade på span. Alla med pengar kan spela bra även om han höll i länge. Jag ser igentligen ingen succe i det han gjort.
Colderose
#322 Dec 2009, 19:27
#2 Förstår inte riktigt din första mening, men beröm är alltid trevligt! :-)
beauty
#422 Dec 2009, 19:38
#3 är punkt # 3 är ok? Så skriver man här efter jag snokat lite för skrift? Tyvärr är min Svenska inte Geofrafisk lr gemetrisk men vem bryr sig då det är annat vi talar om? Är det verkligen så svårt att skriva rätt tycker vissa? Jag tycker det är SVÅRT så ta mig för den JAG ÄR! Han verkar kunna spela galet och det tycket jag är beundrandsvärd.. RENT AV... FAN!- Fan, fantasiskyt. (förlåt min kassa Svesnka)
No1jkpg
#522 Dec 2009, 19:42
Tack för länken.Det här stort att pokernews har jag fixat en intervju som många har suktat efter.

Dessutom hade tony G rätt att han kommer lämna in formell klagan till ftp.
Hoppas bara ftp visa mognad och ge han tbx något då deras egna regler ha brytits inte mer än rätt.

Gör om och gör rätt ftp
beauty
#622 Dec 2009, 20:38
Varför gå in och spela på FT som han gjorde? Han ville ta dom bästa och han lyckades nästan innan fusket kom. sYnd om han. Next time.. him make it! ? Blir han min kille han ska få en ros av mig, och lämnar han mig så ok. Jag var stålt och gav han en kommplimang! På tal om tråden och FT:s regler.. Vem orkar ens spela på fyfasiska bord då man oftast är snyggast själb? *blink*
myran2
#722 Dec 2009, 22:21
Hur lång tid dröjer det innan "beauty" försvinner från forumet? Inte många timmar hoppas jag.

Jag betvivlar äktheten i den här intervjun.
Colderose
#822 Dec 2009, 22:37
myran2, du får gärna utveckla din tveksamhet.

beauty
#922 Dec 2009, 22:40
varför skriva något onödigt i en tråd? (Hur lång tid dröjer det innan "beauty" försvinner från forumet? Inte många timmar hoppas jag.) low life man?

Tydligen är min åsikt för oseriös utan att vet vem du är... Ifall du ifrågarsättermig så kör vi camshow( jag är gratis så du slipper betala dina genomtänkta studier som jag gör på en kvart...tyvärr kostar det mig kanske lite mer i början om jag inte vinner men jag alltid pluss... Förutom en gång! Lek inte tuff utan tauering,,Och slut föriysätt saker! HEPP!!!
viktors
#1022 Dec 2009, 23:54
#9 Förlorare
viktors
#1123 Dec 2009, 00:08
#7 Visst känns det skumt. Att han säger att han blev utspelad av alla tre. Känns som att de intervjuat nån som vill sätta dit FT.
myran2
#1223 Dec 2009, 00:16
Kan inte riktigt utveckla, det är mer en feeling jag har. Det känns inte riktigt som att den är äkta, men jag kan ha fel.

Jag tycker att du ska bli avstängd för att du bara skriver massa ord utan någon som helst inbördes ordning. Dessutom gör du det väldigt ofta.
Min åsikt är att du "skräpar ner" i forumet, rätt så ordentligt också. Jag tror att alla utom du håller med mig och är nästan beredd att lova att du är avstängd före nyår.
Trash
#1323 Dec 2009, 01:39
Jag tror intervjun är fejk på grund av ett mysko uttalande:
"To be honest, I never even studied my own hand histories."

Vilken spelare på den nivån med det spelet har aldrig studerat sin egen handhistorik, försök lura i någon annan att man kan bli så skicklig utan att lära av sina misstag. Det gäller framför allt omaha som är så mycket komplexare där man i HU-matcher, måste veta exakt vilka typer av drag man överspelar. Just my 2 cents...
Bomull
#1423 Dec 2009, 02:28
När kommer den första pokersajten som erbjuder anonyma nick, alternativt att man kan välja nick varje gång man loggar in? Fattar inte hur det kan vara så svårt att fixa eftersom alla påstår sig inte tillåta diverse program. Varför finns inte viljan?
myran2
#1523 Dec 2009, 03:38
För att en väldigt stor del av charmen i poker bygger på att lära sig hur andra spelare och dra nytta av det. Tyvärr kanske framtiden kommer att se ut som du beskriver.
På Party har man t. ex rätt att byta nick då och då, dock inte varje dag.
Speede
#1623 Dec 2009, 05:19
Nu har dom lagt upp den på svenska också!
http://se.pokernews.com/nyheter/2009/12 … s-2807.htm
DrSnuggels
#1723 Dec 2009, 11:37
#13 Jag tror definitivt inte alla världsspelare studerar handhistorik.

/ Snuggels
masken81
#1823 Dec 2009, 11:45
#17 Håller med dig här men dom flesta lär ju göra det. Fast jag är inte förvånad att Isildur inte gör det...vet inte varför dock.
DrSnuggels
#1923 Dec 2009, 11:52
#18 Där är vi överens! Det är dock långtifrån en nödvändighet.

/ Snuggels
DrSnuggels
#2023 Dec 2009, 12:17
Fan va bandybollar du får masken. Du verkar populär!

/ Snuggels
masken81
#2123 Dec 2009, 12:33
Snuggels# haha det är ju den jävla ares och en annan hemlig beundrare...jag vet inte ens vad populär betyder=)
Gällande handhistorik så sträcker jag mig inte till lågt ifrån för det är nog väldigt mycket upp te var och en samt vad man vill uppnå. Har nog inget riktigt bra svar här. Jag behöver studera mer för mina framgångar är hackiga om man säger.
Tror jag är en av dom som borde satsa mer på HEM tex och jag tror även du hade vunnit än mer än du gör idag om du testar det ett par månader. Man kan ju oxå använda det på olika sätt.
HUD eller bara kolla specifika händer etc...
DrSnuggels
#2223 Dec 2009, 13:01
Hursomhelst vet jag att du innerst inne myser av att få bandybollarna. Du ligger ju säkert även bra till i achievementturren och den feta vinstpremien.

En lagom dos av handhistorik är säkerligen en bra investering om man använder den på rätt sätt. Det går dock att komma till rätta med brister och läsa av motståndarna på många andra sätt. En hel del som använder för mycket program hamnar lätt i autopilotpoker. Det är nog väldigt mycket upp till var och en vad man finner vara den bästa metoden att utvecklas. Erfarenhet genom mycket spel och främst huspel är enligt mig den bästa metoden att utvecklas. Intruktionsvideos ett bra komplement för att få nya vinklingar av andra spelare, men många försöker säkert apa efter andra spelare utan att förstå vad dom gör och varför.

/ Snuggels
Nadir
#2323 Dec 2009, 13:16
En annan världsspelare man kan misstänka, förresten mer än en misstanke då han i sin bok säger att han inte använt dessa program, inte analyserat sin HH är Gus Hansen...

När Isildur spelade de sista HU-matcherna mot Cole South var det extremt tydligt att Cole ofta synade ned hårda semibluffar från isildur med olika made hands kan iofs vara självklara syner som jag råkade få se helt empiriskt men känns lite som att hans texas-spel influerade Omaha spelet, troligtvis var han på halvtilt då och då kommer ju gamla vanor fram.

Jag har ändå väldigt svårt att tro att Isildur om han tillhör den yngre generationen nätspelare inte har koll på statistiken, ger myrans skepticism mot äktheten på intervjun en poäng.
masken81
#2423 Dec 2009, 13:21
#22 Ja det är ju ett dynamiskt spel såklart.
haha nej jag garvar mest faktskt, tycker man kan ta bort skiten. Men vadå...vinner man 50€ om man har mest bollar menar du? Härmed får du dom isf. I ren protest mot den jävla skiten.
DrSnuggels
#2523 Dec 2009, 13:29
#24 Jag vet inte om bollarna ger nån bonuspoäng, inte så insatt i den där grejen. Den är väl inte sådär jättespännande:)

Det jag saknar i dina inlägg är att du inte skriver under med typ // masken när du är klar. Det är ganska fett.

/ Snuggels
masken81
#2623 Dec 2009, 13:31
#25 hahahaha u crack me up doc
/FEEEEEEEEEETT
DrSnuggels
#2723 Dec 2009, 13:32
#23 Någon sorts koll har han ju självklart, men om han lusläser och analyserar handhistorik är en annan sak.

/ snuggels
SirJohne
#2823 Dec 2009, 16:54
PA har inte heller studerat HHs osv förräns han spelade mot Isildur om ja ej har fel.

Men intervjun gav väl inte så mycket :p

God jul istället
hoppafranbron
#2923 Dec 2009, 19:50
Intervjun verkar vara en enda fejk, pokernews verkar inte heller föra någon större seriositet i sin verksamhet om bla språket ska behöva vara en barriär. Om den inte är fejkad är deras(pokernews) professionalism inte bättre än en dålig korpspelare.
PxKx
#3024 Dec 2009, 00:54
Tror också det är fejk. Men jag tycker att Isildur1 (precis som många andra) ska lägga in en officiell klagan.

"Vi behandlar våra proofs preci på samma sätt som våra andra spelare" :-)

Om jag väl skulle komma upp till att spela highstakes, så skulle jag försöka ge ett uttalande om att jag vägrar spela på FTP eftersom dom favoriserar sina egna pro-spelare.
Anledningen till att FTP har orsakat ganska stora skandaler med det här är ju att dom är den näst största pokersajten, som vi alla vet. Och trots alla klagomål ifrån mail, tidningar och forum så tar dom inte tag i det.
Och vi vet ju alla hur det skulle gå för oss om vi spelade på dubbla konton eller bröt mot deras regler.

Det här är hemskt...
myran2
#3124 Dec 2009, 02:15
Om jag ska argumentera på något sätt för att jag tror att intervjun eventuellt kan vara fejkad så tycker jag att den är lite märkligt gjord.

Frågorna är bara ställda angående det här fusket, hade jag intervjuat isildur hade det absolut inte varit i fokus, även om det också fått lite utrymme.

Det känns som att om man som första pokersida får möjlighet till en intervju med isildur, varför inte ta vara på den?

Först och främst har ju isildur vänt upp och ner på high stakes-världen på ett sätt som ingen har gjort förr, fusket som tog ner honom på jorden känns mer som en bisak, i alla fall om det är jag som intervjuar.

Eventuellt kan det vara så att pokernews upptäckt att isildur är jätteanonym. Därför väljer de att skriva en intervju som de vet att alla pokerforum världen runt kommer länka till. Isildurs svar är inte det minsta kontroversiella eller märkliga, så de hoppas nog att ingen tänker mer på det och glatt klickar sig vidare på diverse affiliate-länkar och annan reklam.

Huruvida Isildur eller andra high stakes-spelare studerat sin egen handhistorik är inte jätteintressant enligt mig. Jag är helt övertygad om att alla spelare på den nivån funderat mycket på hur de spelat sina händer och hur de kan förbättra sitt spel, det är i princip samma sak som att studera handhistorik.
hoppafranbron
#3224 Dec 2009, 03:19
Jag tycker även svaren är ytterst diffusa, ungefär som att han skulle utge sig för vara ett mongo som berättar om sina sömn resp mat problem. Tror vidare inte han skulle säga att han spelar spel som han har ev-. Det verkar onekligen vara en uppstyltad intervju, vilket är rätt patetiskt.
hasten
#3324 Dec 2009, 06:59
senaste session pratar dom om all in ev- townsend låg 2M under och backar 700k hastings 2.8M över och plussar 4M om jag inte minns fel, nån som vet hur de såg ut innan fusket?

och absolut ska isildur ha tillbaka sina pengar fusk har förkommit och de är bevisat

själv kommer jag aldrig mer spela på fulltilt förrens han fått en väldigt bra kompensation (rejkar ca 3k dollar i måanden) hoppas verkligen att fler gör samma sak.....
pfax
#3424 Dec 2009, 12:21
Full Tilt skiter fullständigt i att deras egna proffs brutit mot deras regler. Sålänge de proffsen drar in nya spelare vilket de naturligtvis gör så skitsamma.

Tror faktist jag kommer låta bli spela där helt hädanefter. Vet inte hur pass allvarligt detta fusk är med tanke på att i stort sett alla grinders använder sig av datamining men dock så är det mot deras regler och har självfallet givit killarna en stor edge här. Något måste göras. Vilket jag inte tror Full Tilt kommer att göra.

Tyvärr kommer Full Tillt knappast att förlora spelare på detta. De är för stora för det och kan göra lite som de vill.
ClubSvea
#3524 Dec 2009, 14:25
#31 Intervjun är 99.9% äkta - varför ? Jo Just av det du själv skriver i ditt inlägg. Intervjun är egentligen en bra deal för Isildurr då hans "claim" för att få pengar tillbaka kommer ut till media och på så sätt höjjer hans nuvarande minimala chanser att få tillbaka något till rätt stora.

Isildur har fått tillbaka en större summa pengar förut enligt ryktesväg i highstakes scenen mot diverse andra svenska spelare där det handlade just om flera spelare mot en och spela mot andra konton, vilka och vem tänker jag inte gå in på - Altså är det inte alls omöjligt att det är därför han först nu vill gå u med en intervju.

No1jkpg
#3624 Dec 2009, 19:24
#35 låter som du sitter inne med en del information.
Uddevalla är en liten stad som når ut till även till gbg=)

Väntar nyfiket på mer information
byling
#3724 Dec 2009, 19:40
Finns en del 2 nu,på samma ställe
No1jkpg
#3824 Dec 2009, 21:04
Pokernews chef blogg

By now most serious poker fans are aware we have an interview being published shortly with the mystery Swede high-stakes player "isildur1." I am extremely nervous and on edge at this time, as I feel like there will be a lot of people scrutinizing this, which is completely fair. That being said, getting an interview with someone who has tried his absolute best to keep his identity secret was not an easy task. In addition, actually getting Isildur1 to open up and actually chat about the topics everyone wanted to discuss was even more difficult. At this stage Isildur1 only answered questions regarding the Brian Hastings session. I had hopes that when he called me back last night he was ready to discuss other topics in depth, but we hit a bit of a wall. It was extremely late for him, and the language barrier (yes he is Swedish, that part is no secret) was a big problem.

We have planned to discuss the big games in depth more today after he had a chance to get some rest. I do hope Isildur1 will be as transparent as possible and open to answering some additional questions. However, it is completely possible that he shuts down and stays quiet again. I hope those who are ready to rip me for doing what they perceive is a "half-ass" job understand how difficult it was to even get a line of contact with this man. I am doing my best to serve our reader, be honest and fair with Isildur1, and maintain journalistic integrity.

This was pretty exciting no matter what the result is, and I am proud that PokerNews was able to get direct access to someone that so many were unable to reach. Thanks for taking the time to read this, and I look forward to all the comments that are bound to come my way; the good and the bad.

UPDATE: Just called Isildur1 and had a brief chat. We are hoping to discuss his involvement in the big games on Full Tilt in depth later today.
No1jkpg
#3924 Dec 2009, 21:32
Andra intervjuer om det hela

Top Poker Professionals Speak Out About Data Mining
December 24, 2009, Matthew Parvis

Since the Isildur1/Brian Hastings story broke last week, everyone, including us here at PokerNews HQ, has been discussing whether or not data mining and the rule Brian Townsend broke should be viewed as a serious offense, or whether it's something that needs to be reviewed and thought of as part of the evolution of poker. We reached out to a number of poker professionals to see what they thought.

Andrew Robl

"What Brian did, although against the T&C, is a relatively small offense. He could have acquired the same information merely by opening the tables and watching the other matches Islidur1 played. He should be punished since he violated the T&C, but whether it should be in the T&C in the first place is definitely up for debate. I personally think this whole issue is being blown way out of proportion. In football, is it an unfair advantage for teams to watch tape of the games their opponents had played the previous week?"

Advertisement
Matt Savage

"In my opinion anyone playing for that amount of money online, even heads-up, needs to have an expectation that the player on the other end is playing on a combined bankroll, and how can we be sure that Isildur1 is not doing the same thing? There is a lot of information out there on how someone plays so again I believe players' studying goes without saying."

Annie Duke

"This reminds me of some of the stuff with imper1um. Just because you can do something online does not mean it is okay. I have heard arguments about account buying that since it is easy to do and relatively undetectable that it should be allowed. Of course, this is very fuzzy thinking. If Full Tilt has a clear rule against what Hastings and Townsend did then Hastings and Townsend are in the wrong, regardless of whether it is easy to do with the data or hard to detect. They signed the same ULA we did and, especially as Red Pros, they should be following the posted rules of the site."

David Chicotsky

"I think this is minor compared to the previous offense that Townsend got suspended for - playing on other accounts!"

Jay Rosenkrantz

"I don't think this issue is being blown out of proportion at all. Poker is an industry in its infancy, I'm happy that (finally) people are discussing this stuff openly and intelligently. There's a lot of noise, a lot of finger-pointing, a lot of generally uninformed opinion being thrown about, but there's also a lot of wisdom and a lot of careful thought if you look for it. Wherever this goes, I think it will be good for poker. Fortunately, situations like this lead to new rules and policy, so let's knock on wood that online poker runs good and we get clearly defined policy that spells out rules that make sense, punishments that fit the crime, and policy that better protects all players."

Brandon Adams

"In my view, this is expected behavior. Mining data in poker should be as common as mining data in stocks. South, Townsend and Hastings are skilled and they worked harder than everyone else during the times these games were going, so it's not surprising that their average results were good."

Ryan Fisler

"I personally think it's a joke that Townsend gets a slap on the wrist, when it's far from his first offense. If anybody else had the previous offenses he had, then got caught with this, they would probably be banned. Double standards are never a good thing."
myran2
#4125 Dec 2009, 14:27
Hmmm, tycker fortfarande att det känns lite lurigt. Men som sagt, jag kan mycket väl ha fel.
No1jkpg
#4225 Dec 2009, 15:52
#41 håller med dig att den första intervjuen känndes skum men efter ha läst Chefens blogg så känns det mer förståligt.

Sen efter ha läst banktheman blogg på expressen.

Så känns det mest troligt att tony G som står för ägare av pokernews kommer att hjälpa isildur1 att få tbx pengar.

tony g gick även ut först att isildur1 skulle lämna in ett klagomål till ftp.

Dessutom gick han även ut först vem det skulle kunna vara.

Jag tror dom har haft någon kontakt där och det kan dom nog har fått genom hans site på ipoker.

Andra intervjuen känns mer som viktor b efter ha läst svenskaspelare intervju som dom hade för något år sen med blom90.

fulltillt tror att det kommer blåsas över snart vilket jag inte hoppas förren dom har gjort rätt för sig.

Fulltillt har ju fått världens reklam nu varför inte visa att man kan göra rätt för sig.

Nu är det inte längre Durr som är intressan utan det som alla talar om nu är Isildur1.

Rid på vågen som isildur1 för med sig.
bibb
#4325 Dec 2009, 22:12

Anar också ugglor i mossen.

Samtliga svar är påfallande lika de populäraste ryktena som omgärdat Isuldur1, som här liksom bara blir bekräftade. Logiskt rakt igenom och egentligen inga "nyheter". Känns mer som en sammanfattande rapport av den nyhetsrapportering som följt Isuldur (samma gällde för första intervjun):

Are you currently broke?

No, I still have a bankroll and will be back. My problem is I play every game available, even if I am not as good at some of them. That is why I lose. Also, playing 15 hour sessions without eating or sleeping has not helped me.

Och det här är ju för jävla konstlat:

What game are you the least experienced in?

I only have been playing pot-limit Omaha for eight months. Before that I didn't even know the rules for it. I honestly think pot-limit Omaha is so much luck.

Låter för dumt och irrationellt för en person som uppebarligen måste vara väldigt skarp i rationellt tänkande, i alla fall runt pokerbordet, som ju frågan/svaret berör(syftar på mönster och matematik - inte på huruvida hans money management är rationellt eller inte, vilket ofta har helt andra psykoligiska grunder)

Språkbarriären måste påverkat intervjun nåt fruktansvärt om detta är en riktig intervju. Det, tillsammans med att Isuldur låtsas vara sin egen mytbild, borde vara de enda rimliga förklaringarna till varför 2 på varandra följande intervjuer luktar så märkligt.
No1jkpg
#4426 Dec 2009, 10:13
Håller med om att det är märkligt att isildur1 vorre den som alla pratar alla ryktena bekräftade men om så är fallet borde man inte hört nån protest nånstans.

Om jag vorre isildur1 så hade inte jag accepterat att nån utge sig att vara mig vid en av dom största nyhetssajterna på nätet.

tror endå på intervjun men håller med att vissa saker är märkliga=)
svea_rike
#4526 Dec 2009, 11:25
Ännu ett försök av Tony G att provocera fram ett framträdande av Isildur1. Drömmen är väl att få en arg Isuldur att förneka intervjun på hans egen sajt.
viktors
#4626 Dec 2009, 20:40
#43 Det är precis så jag känner. Svaren är precis det som man skulle svarat efter hur snacket gått på forumen. Att han däremot själv skulle säga det gör ju att han framstår som grymt osmart.
hasten
#4726 Dec 2009, 20:56
What game are you the least experienced in?

I only have been playing pot-limit Omaha for eight months. Before that I didn't even know the rules for it. I honestly think pot-limit Omaha is so much luck.

är de viktor blom som svarar så stämmer detta 100% och de vet vi som följde han på SvS i början av året
Kommentera
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
Nya trådar
Senaste aktivitet